fbpx

A legtöbb vállalkozó igazi zsákutcában sétál egyre mélyebbre és ennek az egyik oka, hogy rossz képletet követnek. Egészen ritka esetben fordul elő az, hogy a vállalkozók nem azzal a céllal fognak egy vállalkozás indításába, hogy

– több pénzük
– több idejük
– és nagyobb szabadságuk legyen

Egészen ritkán jön valami magasabb szintű motiváció, de ha jön is, elég valószínű, hogy a fenti három tényező neki is fontos lesz. M.J. De Marco a Gyorsítósáv a milliókhoz című könyvében beszél egy különös helyzetről, egy olyan csapdáról, amiben benne él a legtöbb ember a mai kapitalista világban.

Kutatások bizonyítják (ezt egyébként kutatás nélkül is végtelenül könnyű belátni), hogy csupán három tényező van, ami tényleg képes boldoggá tenni az emberek 99%-át:

– emberi kapcsolataink – család, párkapcsolat, barátok, ennek mélysége és minősége
– egészségünk -. ennek minél nagyobb hiánya egyre nagyobb módon csökkenti a boldogságunkat
– a döntés szabadsága – minél inkább mások vagy más határozza meg, hogy hogyan használjuk fel az időnket, annál kevésbé vagyunk boldogok

Aki vállalkozásba kezd, az nagyjából ösztönösen tudja, hogy ezek az igazán fontos tényezők, de van egy téves úton, amit viszont nem látnak maguk előtt, de szinte még akkor sem, amikor már rajta vannak az úton. Mégpedig azt, hogy a boldogsághoz szükséges három tényezőt csak egyetlen dologgal lehet megvalósítani: IDŐVEL.

Ha nincs elég időnk az emberi kapcsolatainkra, akkor azok minősége nem lesz elegendő a boldogsághoz. Ha nincs időnk az egészségünk megőrzéséhez, akkor bizony villám tempóban fogja rombolni a boldogságunkat. Ha nem tudunk kevés idővel elég pénzt keresni, akkor bizony egy folyamatos kényszerben leszünk, akkor is dolgozni fogunk, amikor már rég nem akarunk, olyan munkát is végezni fogunk, amitől már rosszul érezzük magunkat.

Tehát a hiba ott van, hogy nem az időt, hanem a pénzt értékeljük sokra és azt kergetjük. Ezzel még nem is lenne baj, ha az időnket valóban sok pénzre cserélhetnénk. Ha elegendő pénzt csak sok idő árán kapunk meg, akkor eladtuk a boldogságunkat is. A vállalkozóknál pedig elképesztően nagy számban beszélhetünk erről a jelenségről. Túl sok időt kell beletenni a fenntartásába, ami végül oda vezet, hogy belefásulnak a vállalkozók, majd szépen tönkre mennek és kudarcként elkönyvelve a dolgot visszamennek a munkavállalói létbe, ahol csak egy fokkal jobb a helyzet.

A cél tehát az lenne, hogy minél kevesebb időért minél több pénzt tudjanak keresni a vállalkozók, hogy a maradék időben tényleg arra tudjanak fókuszálni, ami igazán boldoggá teszi őket. Az első és legfontosabb lépés lenne a marketing a legtöbb vállalkozás számára, hogy megtanuljanak:

– az emberek számára hasznos és fontos terméket/szolgáltatást fejleszteni
– kiszámíthatóan, folyamatosan, stabilan értékesíteni
– magas áron eladni akkor is, ha erős a verseny a piacon
– úgy kommunikálni, hogy a piac rájuk figyeljen és végül akarjanak vásárolni

Nagyjából tényleg csak ezekre van szükség ahhoz, hogy a drága időnket tényleg meg is fizessék. Ha el tudjuk érni, hogy sokan akarjanak tőlünk vásárolni, máris lehetőségünk lesz emelni az árakat. Ha kellően magas áron tudunk értékesíteni, akkor megadatik a lehetőség, hogy akár fele annyi munkát vállaljunk és úgy választhassuk a több szabadidőt, hogy közben valóban többet is keresünk. Ezzel máris valóra tudjuk váltani a döntés szabadságát is.

Ennyire egyszerű a recept! 😊

Az első lépés a marketing útja, amihez szerencsére nem kell szerencse, végtelenül sok pénz vagy éppen zseninek sem kell lenni hozzá. Mi is készítettünk egy ilyen anyagot, amiben leírtunk mindent, ami az induláshoz kell.

Kattints ide és nézd meg!

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre