fbpx

13. Kiszervezzem – magam csináljam?

Kiszervezzem – magam csináljam – vegyek fel valakit a marketingre?

Talán az egész marketing tevékenység kérdése innen indul, ebben kell döntést hozni, méghozzá alaposan körbejárva a dolgot. Az adottságok és a lehetőségek kiválóan meg is fogják válaszolni a kérdést.

Az én javaslatom a következő:

Bármelyik megoldást is fogod választani, az első teendőd, hogy magadra szedsz némi ismeretet a témában. Ezt ingyen meg tudod tenni, némi időt kell belefektetned, talán pár ezer forintot. Olvass el pár bolgcikket, kövess aktív makretingeseket a közzösségi médiában, iratkozz fel pár hírlevélre, olvass el néhány könyvet!

Részben erre jók a mi csalitermékeink vagy az MnT Marketing Club.

Amíg nem látod át, hogy mi a feladat, addig nehéz lesz meghozni a lejobb döntést.

Ha ezzel megvagy, és már körvonalazódik, hogy mire is szeretnéd megtalálni a legmegfelelőbb embert, jöhetnek az opciók:

1. Te magad csinálod.

Ennek két feltétele van. Bármi történjen is, akármennyire fáradt vagy és akármennyire sok a munka, nem hagyhatsz ki. Csak akkor válaszd ezt a megoldást, ha hajlandó vagy szinte minden nap legalább néhány órát erre szentelni. Akkor kezdj bele, ha elfogadod azt, hogy minden héten tanulnod kell, bővíteni kell az ismereteket, mert megállás nélkül változik minden.

Sajnos a másik két opció több pénzbe kerül. Ugyan a te időd is pénz, de ha a likviditás nem engedi, akkor bizony nem marad más választásod, neked kell csinálni.

De! Ha nem érzed magad eltökéltnek, nem vagy kitartó, nem vagy lelkes, akkor teljesen fölösleges belekezdened, nem sok eredéménye lesz.

2. Felveszel valakit.

Ezt nyilván akkor tudod megtenni, ha legalább van annyi tartalékod vagy bevételed, amiből fogod tudni finanszírozni a bérét. Másként nehéz lesz.

Ha felveszel valakit, nem árt, ha némi tapasztalattal is rendelkezik az illető, ami nyilván nagyobb bért is feltételez.

Ha egy gyakornokot vagy pályákeződőt keresel, akkor számolnod kell azzal, hogy az iránymutatás rádhárul. Nem valószínű, hogy ő fogja összeállítani a stratégiát és felelősséget vállal majd a bevételed alakulásárét. Hiszen nincs tapasztalata…

Ha nem vagy lelkes, nem érdekel a marketing világa, ha nem tudsz benne elmélyülni, akkor ez egy jó megoldás. De a forrást már az elején biztosítani kell. Abban nem érdemes gondolkodni, hogy ha a felvett új munkatárs jól csinálja a dolgát, akkor kitermeli a bérét. Jellemzően ehhez idő kell, főleg akkor, ha nincs miből építkeznie és mindent a nulláról fog kialakítani. Addig viszont beruházást (ezzel remélem nem sértek meg egy könyvelőt sem 🙂 ) jelent a bére, amit hónapról hónapra ki kell fizetned.

3. Kiszervezem

Ezt azért hagytam a végére, mert kicsit a kettő közötti megoldás.

Abban az esetben, ha 100%-ig mindent szeretnél kiszervezni, akkor gondolj arra, hogy ugyanazt a munkát akarod átadni valaki másnak, mint amit egyébként az az illető végezne el, akit felvennél. Tehát ez csak drágább tud lenni, hiszen gondolj bele: az ügynökség is ki fogja fizetni valakinek a bérét, ezenkívűl ráteszi a saját hasznát és még az ÁFÁ-t is rá kell tennie. Ami viszont előnye, hogy ha megfelelő ügynökségnek szervezed ki, akkor hatalmas tapasztalatot tudnak beletenni a vállalkozásodba.

A legtöbb esetben részfeladatokat szerveznek ki. pl. Google Ads vagy Facebook hirdetések kezelése, tartalmak gyártása, stb. Ez azonban azt feltételezi, hogy a többi feladatot valaki más ellátja. Az vagy te vagy a munkatársad lehet.

Ha részfeladatokat szervezel ki, akkor tudnod kell, hogy igazi eredmény csak úgy fog születni, ha a többi feladatot valaki ellátja. Hiába futtatnak kiváló hirdetéseket, ha gyenge az ügyfélszolgálat. Hiába születnek tökéletes bejegyzések, ha gyenge az ajánlatod. Hiába tökéletes az ügyfélszerzés, ha silány a termékfejlesztés.

Ha szeretnéd megismerni, azokat a nélkülözhetetlen markeing és vevőszerzési alapokat, amivel akár te magad is el tudod végezni a marketinget, de mindenképpen segíteni fog neked abban, hogy jól működjön a munka egy kollégával vagy egy ügynökséggel, akkor  kattints ide a folytatáshoz…

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre