Mit érdemes először felmérni, amikor a vevőszerző stratégiádat tervezed?

A versenyhelyzetet!

Feltételezem, hogy mindenki alaposan megvizsgálta, hogy milyen területen szeretne vállalkozni, miben jó és miben gyengébb, hol lát még piaci rést, mivel tudja rávenni majd a vevőit, hogy tőle vásároljanak. Tehát megtörtént a szegmentálás és talán a pozícionálás.

Ha ez megvan, akkor a következő teendő, hogy meg kell vizsgálni a piacon a verseny intenzitását. Két szélsőség létezik és a kettő között lesz valahol a te piacodon a verseny erőssége. A két szélsőség:

– Te lép először piacra, nincs versenytárs (ez nem feltétlenül jelent új terméket/szolgáltatást, az is lehet, hogy helyben te fogod először csinálni)

– Annyira telített a piac, hogy ha belépsz, nagyjából senki nem fog vásárolni tőled.

Rettentően fontos felmérni ezt a helyzetet, ugyanis teljesen más megoldásokra lesz szükséged attól függően, hogy milyen a verseny.

– Ha nagyon gyenge a verseny, alig van konkurencia, tehát bőven túlkereslet van, akkor a feladat az lesz, hogy alaposan meghatározd az ideális vevődet és ismertesd meg vele a vállalkozásodat. Ekkor nem annyira szükséges a pozícionálásodat erősíteni, inkább a piacot kell meghódítani, minél nagyobb részesedét szerezni, mielőtt megjelenik a konkurencia. A fő feladat a vevőszerzésben az, hogy eljuss az emberekhez és emlékeztesd őket addig, amíg meg nem hozzák a vásárlási döntést. Fontos, hogy akkor emlékezzen rád, ott legyél szem előtt!

– Ha közepes verseny van, ami azt jelenti, hogy még jut mindenkinek vevő, akkor már inkább a meggyőzésre kell helyezni a hangsúlyt, vagyis erősíteni a pozícionálásodat, előnyöket bemutatni a konkurenciához képest, valamint egy erős brandet építeni. Meg kell keresned azokat a döntési szempontokat, amiket megvizsgál a vásárló, mielőtt megveszi az adott terméket. Itt már nyilván nem elegendő megszólítani őket és szem előtt maradni, hanem folyamatosan ösztönözni kell őket arra, hogy cselekedjenek és téged válasszanak.

– Ha erős a verseny és elképesztően nagy a választék, akár már túlkínálat is van (többet akarnak eladni, mint venni), akkor nyilván az az alap, amit a második esetben is írtam. De itt már általában szükség van többre is, hiszen jellemző, hogy vannak olyan régi szereplők, akik már nagyon erősek, megszilárdították a pozíciójuk és uralják a piacot. Velük kezdőként nagyon nehéz. Meg kell keresni az ő hibájuk, hiányosságukat és arra kell pozícionálni. Gyakorlatilag keresni kell egy piaci rést, keresni kell olyan igényeket, amiket még nem elégítenek ki, vagy te jobban ki tudsz, és arra kell specializálódni.

Természetesen nem ennyire egzakt és egyszerű a dolog, de kezdésnek ez az irány bőven elég. A stratégia viszonylag összetett dolog, mindenkinél egyedi, de induláskor ebből már ki fogsz tudni indulni. Ami viszont fontos, hogy LEGYEN STRATÉGIÁD! Anélkül jellemzően vagy nagyon gyorsan tönkre fogsz menni, vagy bármikor jöhet később valaki, aki egy átgondolt stratégiával ki fogja csinálni azokat, akik csak úgy éldegélnek a piacon (lásd NOKIA, aki bravúros módon szart az innovációs stratégiára).

A fenti stratégiát egyébként versenystratégiának nevezik, amit része a marketing stratégiának.

Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy hogyan tudsz vevőket szerezni, akkor kattints ide!, írtünk erről egy e-book-ot.

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre