fbpx

Egyik nap találkoztam az egy marketinges csoportban egy poszttal, ahol a mi oldalunk volt belinkelve a Fiatalok Vállalkozóvá Válása program részleteivel kapcsolatosan (amúgy ez jó érzés volt, látni, hogy már minket tartanak az emberek hiteles forrásnak), ahol volt egy kommentelő, aki kifejezetten drágának ítélt minket.

Természetesen, miután véleményeztem a dolgot, már nem tudta megvédeni az álláspontját, csupán arra hivatkozott, hogy megnézte, hogy mások mennyiért csinálják és mindenki olcsóbb volt nálunk. Nyilván mindig lesznek ilyenek, akiknek az ár számít, de egészen biztos, hogy sok olyan van, akit át lehet billenteni és meg lehet győzni arról, hogy miért lesz neki jobb, ha többet fizet.

Tehát nagyon fontos, hogy megfelelően prezentáljuk az árat. Nyilván, ha drágábbak vagyunk, akkor valamiben jobbnak, másabbnak kell lennünk, mint a konkurencia.

A mi esetünkben nagyon sok differencia van, jóval több szolgáltatást adunk a több pénzért, mint mások. De, ha csak szimplán jobban végzed a dolgodat, mint a többiek, az kívülről nem biztos, hogy látszik, nem biztos, hogy egyértelmű. Éppen ezért rettentően fontos, hogy folyamatosan és részletesen kommunikáld azt, hogy te miben vagy másabb, miben vagy jobb, miért érdemes többet fizetni neked.

Ahogy már többször is írtam, a magasabb ár elfogadásában nagyon sokat tudnak segíteni a következők:

– Egy erős pozícionálás: ha sikerül egy célcsoportot úgy megcélozni, hogy számukra teljesen egyértelmű, hogy te vagy a legjobb megoldás a problémájukra, akkor nem fognak olyan valakit választani, aki úgy általában mindenkinek jó vagy mindenre jó.

– Összehasonlíthatatlan ajánlat: ha olyan ajánlatod van, amit nem lehet összehasonlítani másokéval, akkor egyszerűen nem fognak tudni az árhoz viszonyítani. Az ajánlatnak sok eleme van, de ha már csak annyit megteszel, hogy részletesebben és vonzóbban tálalod, akkor szintén kilőtted az ár alapú összehasonlítást.

Egy gyors példa: ha a konkurencia havonta 10.000 Ft-ért könyvel egy vállalkozást, akkor te havi 15.000 Ft-ért támogasd őt az adók és pénzügyek útvesztőiben, ahol segítesz kihozni a számokból a legnagyobb profitot úgy, hogy az neki nem kerül több munkájába, stb. Gondolkodás nélkül is lehet vonzóbb ajánlatot adni!

– Bónusz: ez az ajánlat része, amivel szintén összehasonlíthatatlanná válhatsz. Tegyél az ajánlatodba értéknövelő bónuszokat. Pl., ha havi 25.000 Ft-ért könyvelsz egy vállalkozást, akkor adj ajándékba negyedévente egy szakmai könyvet vagy egy extra konzultációt, bármit, ami miatt már sokkal szívesebben fogják a te szolgáltatásodat/termékedet választani. El sem hinnéd, hogy mekkora ereje van ezeknek a párezer forintos dolgoknak.

– Garancia: nem kérdés, hogy hajlandóak vagyunk többet fizetni akkor, ha van garancia. Sőt, szinte nem is kérdés, hogy ha jól be vagyunk biztosítva, akkor inkább kerüljön többet ugyanaz a dolog. Azzal, hogy jól prezentálod a garanciádat, máris drágább lehetsz, mint a többiek.

– Erős brand: ezen belül is az erős közösséget tudom kiemelni. Gondoskodj arról, hogy a vásárlóid közösséget alkossanak. Az emberekben elképesztően erős a közösséghez való tartozás vágya, ami bőven megér nekik több pénzt. Gondolj csak bele, hogy miből élnek a nagy és drága divatmárkák! Semmilyen racionális oka nincs annak, hogy megvegyek 20.000 Ft-ért egy Ralph Lauren pólót, amikor 5.000 Ft-ért kapok egy tök ugyanolyat logó nélkül. Akkor miért veszik mégis úgy, mint a cukrot? Mert a közösségbe akarnak tartozni. Abba a közösségbe, amit ez a márka kifejez, amit ez a brand képvisel.

– Társadalmi bizonyíték: prezentáld az eredményeidet! Mutasd meg, hogy mások milyen jól jártak azzal, hogy kifizették azt a több pénzt neked. Ez talán mindennél erősebb, főleg akkor, ha saját szavaival mondja el az illető. Minden lehetőséget ragadj meg arra, hogy begyűjtsd az elégedett vevőid véleményét, ajánlását!

Az MnT a pályázatírás terén nem olcsó, nem is lesz az, aminek az okairól írni is fogok az MnT Magyarország Club-ban. De a fent leírtakat alkalmazzuk. Nem elég az, hogy sokkal nagyobb értéket adunk, hogy tényleg sikeresebb vállalkozók a mi ügyfeleink, hanem ezt kommunikáljuk is!

Az ország 30%-a eddig minket választott, ami szerintem kellő bizonyíték arra, hogy az emberek nagyrésze nem az olcsót keresi, csak ha nem látja, hogy miért jár jobban a drágábbal, akkor nem fogja megvenni.

Ezeket te is könnyedén tudod használni, úgyhogy akár máris nekiállhatsz ezeket kidolgozni és megvalósítani. 😊 Ha pedig szükséged lenne egy komolyabb útmutatóra, amiből a teljes vevőszerzési és marketing stratégiádat fel tudpd állítani, akkor nézd meg az ajánlatunkat! Ehhez kattints ide!

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre