fbpx

Nézzünk ma meg egy olyan dolgot, amit szintén elég kevese tesznek meg, illetve kevesen gondolkodnak el rajta. Végzetes hiba ezzel nem foglalkozni. Pedig egyébként egy legalapabb, ezeréves marketing könyv is így kezdődik. Ez pedig a szegmentálás.

Sajnos még mindig túl sokan gondolnak úgy a célközönségre, hogy mindenki, akinek szüksége van rá.  Ez egyrészt azért is lehetetlen, mert nincs két ugyan olyan ember a Földön, tehát hogy a fenébe lenne már jó az én termékem mindenkinek, akiknek szüksége van rá. Másrészt, aki ezzel kampányol, az lényegében az ég világon senkit nem tud megszólítani. Ezen kívül, ha te mindenkit próbálsz megszólítani, akkor el fogod aprózni a forrásaidat.

Szükség van arra, hogy a piac egy kisebb részét szolgáld ki. Akkorát, amekkorát folyamatosan el tudsz érni. Hiszen egyáltalán nem elég megszólítani valakit egyszer – kétszer. Sokszor hónapokig kell valakinek az érdeklődését fenntartani, mire vásárló lesz. Ehhez pedig jellemzően pénz kell, ami biztosan elég korlátos. Pl. ha villanyszerelő vagy, akkor addig kell kommunikálnod a potenciális vevővel, amíg tönkre nem megy a villanykapcsoló. Mondjuk ez lehet 1 év is…

A szegmentálás másik fontos indoka az a specializálódás. Nézzünk egy éttermet. Minden ember éhes lesz, de minden ember mást akar enni. Nem tekinthetek minden emberre potenciális vevőként. Hiszen valaki a kínai konyhát szereti, valaki az olaszt. Mindegyiket pedig elég nehéz lenne kiszolgálni. Ezért el kell döntened, hogy melyik csoportot fogod kiszolgálni. Azért, hogy ne mindenkinek étterme legyél. AZ nem kell senkinek. Gondolj csak bele! Melyik étterembe mennél el szívesebben? Ahol van olasz kaja, vagy ahol kifejezetten olasz ételekre specializálódtak…

A szegmentálás teszi lehetővé, hogy a lehető legjobban tudd kielégíteni az emberek igényeit. Lényegében minden egyes ember egy külön szegmens, szinte alig találsz két ugyan olyan igényekkel rendelkező embert. De azt képtelenség lenne megcsinálni nyereségesen, hogy minden emberre külön – külön alakítod ki a terméket/szolgáltatást. Ezért egy olyan csoportot kell választanod, ahol a lehető legjobban hasonlítanak egymásra az emberek igényei. Minél nagyobb ez a csoport, annál nehezebb. Gondolj csak arra, hogy mondjuk mennyivel másabbak egy 30 és egy 60 éves embernek az igényei mondjuk a telefonok esetében. Rengeteg vállalkozásnál képtelenség egyszerre fókuszálni minden generációra, mégis megteszik.

Pl. mi sem tehetjük meg, hogy egyszerre nyújtunk szolgáltatást fiatal vállalkozóknak és profi üzletembereknek. Mert már a megjelenésünket ketté kellene szedni.

FIGYELEM: a semleges megoldások a legrosszabbak. Csinálhatnánk mi is olyan megjelenést, amibe belefér bárki, de abban biztos lehetsz, hogy senkit nem fog érdekelni. FONTOS, hogy a célcsoportod azonnal magának érezze a vállalkozásodat. Ehhez viszont rájuk kell szabni mindent! Minél jobban szegmentálsz, annál inkább vonzó leszel egy célcsoport számára.

Szóval ha a Te vállalkozásod még mindenkinek szól, akkor ezen változtass! Mérd fel, hogy melyik csoportra akarsz/tudsz fókuszálni és szabj mindent rájuk! Ha még nagyon kicsi vagy, akkor kezd egy nagyon kicsi szegmenssel! Idővel majd tudsz növekedni, tudod bővíteni a kört, tudsz több irányba kommunikálni, tudsz több változatot csinálni a termékedből, a szolgáltatásodból. De ha kicsi vagy, akkor fókuszálj egy dologra! Épp elég lesz azt is csinálni.

Ha szeretnéd megismerni, hogy hogyan kell felépíteni egy profi, automatizált rendszert, ami a fenti folyamatban segít, akkor nézd meg az ehhez kapcsolódó anyagunkat és épts magadnak is egy hasolnló rendszert! Kattint ide a folytatáshoz…

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre