fbpx

A nulladik lépés megérteni azt, hogy mi az, ami a vásárlásra ösztönzi az embereket, különösen a célközönségünket. Arról van szó, hogy mindenkit motivál valami, ez váltja ki a cselekvést. Ezt a motivációt a közgazdaságtan szükségletnek nevezi. A fogyasztói társadalom egész konkrétan csoportosítja ezeket a szükségleteket, motivációkat. Ebbe ne nagyon menjünk bele, csak annyira, amennyire szükségünk van rá.

A Ti vásárlóitokat is jól csoportosítható motivációk mozgatják és juttatják el a vásárláshoz. Én sokszor egészen egyszerűen problémának nevezem (ezt a szót egyébként célszerű elkerülni, majd később írok róla). Mindenki szeretne valamit elérni. A legfőbb célok egyébként a pénz, idő és javulás. Gyakorlatilag ezekért kelünk fel. Az első két kategória teljesen egyértelmű, a harmadikba tartozik pl. az, hogy szeretnék okosabb lenni, szebb lenni, erősebb, egészségesebb, stb. Meg kell még említeni azt az esetet is, hogy gyakran csak a vásárlás öröméért adunk ki pénzt, de lényegében ez is a javulás kategória, boldogabb akarok lenni.

Tehát mi emberek lényegében folyamatosan egyfajta probléma tudatban élünk. Egyszerre több dolgot (problémát) akarunk elérni/megoldani. Az értékesítés során ebből kell kiindulnunk. Nekünk nem terméket vagy szolgáltatást kell eladnunk, hanem MEGOLDÁST. Mert a vevők nem termékeket/szolgáltatásokat keresnek, hanem megoldást a „problémájukra”.

Ebből következik egy átkozottul fontos dolog: A TERMÉKEK/SZOLGÁLTATÁSOK FELSOROLÁSA, BEMUTATÁSA NEM MARKETING!

Egy adott pillanatban az emberek jelentős része nem akar vásárolni. Ha most felmegyek a Facebookra és látom a hirdetéseket, amikben termékeket mutogatnak, egyáltalán nem fog érdekelni. Az csak azokat fogja meg, akik éppen keresnek valamit, éppen vásárolni akarnak. De ez nagyon-nagyon kevés ember. Jelentős részben ablakon kidobott pénz az a hirdetés, ami a termékeket reklámozza. Ha van rengeteg pénzed, akkor OK, úgy jó. De gyanítom, hogy nincs. Ellenben a probléma tudat bennünk van minden pillanatban. Ha szembe jön a megoldás egy hirdetés formájában, elég jó eséllyel megfogja ragadni a tekintetemet. Jóval nagyobb eséllyel fogom megnézni a honlapot, esetleg feliratkozni a hírlevélre. Én személy szerint el szoktam mentegetni ezeket az oldalakat, ha éppen az adott pillanatban nem akarok vásárolni.

Tehát a tanácsom, hogy SOHE NE a termékeidet/szolgáltatásaidat reklámozd. Mindig arra koncentrálj, hogy milyen problémát tudsz megoldani, ráadásul azt hogyan tudod jobban csinálni a versenytársakénál.

Nézzünk egy példát: amikor mi a marketing szolgáltatásainkat hirdetjük, akkor nem arról beszélünk, hogy többet fog tudni, okosabb lesz, vagy menőbb lesz a honlapja, hanem azt, hogy több pénze lesz. De ha nagyon mélyre megyünk, akkor még a pénz is kevés, a puszta birtoklása keveseket motivál. De, amikor a vállalkozó nem tud nyáron elmenni nyaralni, mert nincs elég bevétele rá, akkor az lesz neki az igazi fájdalom pontja. És nekünk azt kell nyomkodni. Arról kell kommunikálnunk, hogy milyen rossz az, ha nem megy annyira a vállalkozás, hogy el tudja vinni a családot nyaralni. Bezzeg, ha így meg úgy csinálná…

Hogy honnan tudod, hogy mi az igazi fájdalompontja a vevődnek? Kérdezd meg! Mindig, amikor csak lehet, minél több embert.

Ha szeretnéd megismerni, hogy hogyan kell felépíteni egy profi, automatizált rendszert, ami a fenti folyamatban segít, akkor nézd meg az ehhez kapcsolódó anyagunkat és épts magadnak is egy hasolnló rendszert! Kattint ide a folytatáshoz…

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre