fbpx

3 szint modell – ezzel lettünk nagyok

Sok évvel ezelőtt, amikor az első vállalkozásaimat indítottam, nekem is komoly kihívást okozott a vevőszerzés. Ahogyan szinte mindenki másnak, úgy nekem is jöttek vásárlók, voltak eladásaim, még meg is tudtam élni belőle (a legtöbben megélni sem tudnak belőle), de igazi áttörést azokkal a megoldásokkal, amiket a józan eszem alapján használtam, nem tudtam elérni.

Ezért elkezdtem kutakodni, hogy mégis mit lehetne elkövetni, hogy több vásárlóm legyen és ne csak a véletlenen múljon, hogy lesz elegendő bevételem. Az egyetemi évekből annyi megmaradt, hogy a marketing az nagyjából erre való, tehát a kutakodást ebbe az irányba kezdtem meg.

És ezzel egy baromi hosszú úton indultam el. Nagyon sok lehetőséget találtam, nagyon sok szakértőt, még több könyvet, képzéseket, online marketing, meg offline marketing, meg közösségi média marketing és még ezer hasonló. Szóval elkezdtem az egyikkel, amelyiket szimpatikusnak találtam, aztán haladtam az úton. Voltak olyan megoldások, amik működtek, voltak olyanok, amik nem.

Nagyon sok időbe, sok évbe és mégtöbb pénzbe került, mire összeált a kép, hogy nagyjából mit is kell csinálni. Az volt a probléma, hogy nem találkoztam olyan lehetőséggel, ahol valaki az elejétől a végéig sorrendben elmagyarázta volna azt, hogy mire van szüksége annak, aki most kezd el komolyabban foglalkozni a vevőszerzéssel, értékesítéssel. Csak össze-vissza, minden logika nélkül különböző eszközöket (hirdess, kuponozz, csinálj videót, legyen szórólap, törzsvásárlói kártya, stb.)

Évek alatt sikerült összetenni egy jólműködő megoldást és visszanéztünk a kollégáimmal, hogy mennyire bonyolult utat tettünk meg, holott ez elhetett volna egyszerűbb is. Csak nem találkoztunk senkivel, aki ezt megmutatta volna. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy ezt a rést pótolni fogjuk és az MnT Marketing egy olyan koncepciót fog nyújtani, ami az elejétől a végéig megmutatja, hogy mit kell csinálnia annak, aki szeretne belevágni a marketingbe.

Lényegében nem csináltunk semmi mást, csak átgondoltuk azt, hogy ha újra kéne kezdenünk, akkor milyen sorrendben haladnánk, milyen utat tennénk meg és ezt írtuk le. Három fontos területet tudtunk megjelölni, amik szerintünk szigorúan egymást követik. Ezt elneveztük 3 szint modellnek, ami a következőt jelenti:

1. szint – Stratégia & Eszközök

Csak nagyon kevesek indítanak úgy, hogy felállítanak egy tudatos, megtervezett vevőszerzési stratégiát, majd ahhoz választják ki a szükséges eszközöket.

A legtöbben először eszközöket hoznak létre (weboldal, közösségi média felületek, szórólap, stb.), majd ösztönösen elkezdik használni, stratégiát pedig egyáltalán nem alkotnak. Vagy ha alkotnak is, akkor már a meglévő eszközökhöz igazítják.

Sajnos ez egy hatalmas zsákutca, ami villámgyorsan emészti fel a pénzét az embereknek. Sokan innen már meg sem tudják fordítani a helyzetet.

A vevőszerzés egy nagyon nehéz folyamat, meg kell érteni és meg kell tanulni annak a működését. Ha ez megvan, akkor meg is tudjuk tervezni, hogy mi, a mi piacunkon, a mi képességeinkkel, adottságainkkal, lehetőségeinkkel hogyan fogunk tudni vásárlókat szerezni.

Ehhez mi tényleg mindent összeszedtünk és leírtuk a Vállalkozz sikerre! anyagunkban. Mindent leírtunk, ami nekünk segített, amit megtanultunk és amit az ügyfeleinknek is átadunk. Ha érdekel, akkor itt megtudod nézni, de a bejegyzés végére is be fogom tenni.

2. szint – Kommunikáció

Ha választanom kéne, akkor azt mondom, hogy ez a legnehezebb terület. Ha megvan a stratégiánk és azok az eszközök, amikkel ezt a stratégiát tényleg meg is lehet valósítani, akkor indulhatunk a piacra vevőket szerezni.

Ami ebben a lépésben egészen biztos, hogy valamit, valamilyen módon mondanunk kell, tehát kommunikációt kell indítanunk. Szerintem mondanom sem kell, hogy milyen átkozottul nehéz felkelteni az emberek figyelmét, fenntartani az érdeklődésüket, kitűnni a tömegből és elnyerni a bizalmukat.

Embert próbáló feladat! Az biztos, hogy aki ebbe belevág, annak masszívan el kell kezdenie ezt a tudományt elsajátítania, aztán a gyakorlatban tökéletesítenie. Itt kell és itt lehet elérni az áttörést. Ha megtanulsz úgy kommunikálni a célcsoporttal, hogy figyeljenek rád és követik az utasításaidat, akkor el fogod tudni juttatni őket a vásárlásig.

Ha nem megy, akkor keress valakit, aki tud neked ebben segíteni, mert egyébként nem sok jóra számíthatsz!

Vállalkozz sikerre! anyagunkban ehhez is adunk pár tippet, de első sorban jelenleg a hírleveleinket érdemes olvasnod, illetve belépni az MnT Marketing Club-ba, ahol napi szinten adunk tippeket, tanácsokat ahhoz, hogy hogyan kommunikálj megnyerően.

3. szint – Hirdetések és kampányok

15 – 20 éve még kellően lassú volt a világ a maihoz képest, hogy a vállalkozások híre, kommunikációja is lassabban terjedjen. Ma már ez sem így van, minden nagyon gyorsan történik és nekünk pedig ott kell lennünk az emberek fejében folyamatosan.

Emiatt megkerülhetetlenné váltak a hirdetések, főleg az online világban. Ahhoz, hogy kellő gyakorisággal ott tudjunk lenni, hirdetnünk kell.

Ráadásul azzal kell szembesülnünk, hogy az emberek egyre jobban megválogatják, hogy milyen információt, mikor és hol engednek be. Ezen a szűrőn már csak akkor tudunk átmenni, ha tű pontosan ismerjük, hogy mikor, kinek, mit, hogyan és hol kell mondanunk. Ezt pedig már szinte kizárólag csak a technológia segítségével tudjuk megtenni.

A Facebook és Google hirdetési rendszerei uralják szinte kizárólagosan az online térben ezt a piacot, de természetesen az offline hirdetési eszközökről sem szabad megfeledkezni.

Vállalkozz sikerre! anyagunkban erről is írunk, de ezzel kapcsolatosan is első sorban a hírleveleink és az MnT Marketing Club lesz a hasznodra. Használd ezeket, ingyen vannak és tényleg baromi hasznosak! 😊

És végül, ami nagyon fontos!

Hiába vagy professzionális hirdető technikailag, ha nem tudod hatásosan megszólítani a közönséget, ha nem tudom, hogy pontosan mit kell nekik mondani, semmit nem fognak érni a hirdetéseid, észre sem fogják venni.

Hiába vagy penge a kommunikációban, ha gyenge a stratégiád, akkor végül nem lesz elég profitod. Nagyon sokan jól bánnak a szavakkal, képesek eladni, de a gyenge koncepció miatt mégis veszteséges hosszú távon.

Azonban egy ütős üzleti modellel, egy jó stratégiával még akkor is messzebbre jutsz, ha nem vagy erős a kommunikációban és nem vagy profi hirdető. Ebben teljesen biztos vagyok!

Tehát a mi javaslatunk az, hogy a fenti 3 szintet ebben a sorrendben sajátítsd el és biztosan menni fog a dolog!

Ha szeretnél egy biztos irányt, segítséget, tippet és útmutató ehhez, akkor használd a Vállalkozz sikerre! anyagunkat. Ennek segítségével fel fogod tudni állítani a bombabiztos stratégiádat és iránymutatást kapsz a kommunikáció és hirdetés területekhez is.

Kattints ide a folytatáshoz!

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre