A kommunikáció. Ez lényegében a marketing lelke, a motorja. Enélkül hiába van tökéletes terméked, tökéletes honlapod, árazásod, szegmentálásod, pozícionálásod. Ha nem tudnak rólad, akkor semmit nem ér az egész.

A kommunikáció elég sokrétű dolog, sok irányba mehetnék most el, de próbálom röviden átfogni.

– Kommunikálj, hogy tudjanak rólad: az elsődleges feladat az az, hogy eljusson az emberekhez az, hogy egyáltalán létezel. Ehhez viszonylag sokat kell kommunikálnod, főleg akkor, ha kezdetben online akarod ezt megtenni, hiszen rajtad kívül még elképesztően sokan teszik ezt. Ahhoz, hogy képes legyél megfogni az embereket, ahhoz bizony kell egy jó pozícionálás. Kell valami, ami miatt téged fognak választani az emberek. Ezt a pozícionálást kell kommunikálni. Pozícionálni lehet akár az ár szerint, lehetsz a legolcsóbb, legdrágább. Pozícionálhatsz a termék egy tulajdonsága alapján is. Sok lehetőséged van. De ami igazán nagy erővel bír, ami igazán sok embert tud megmozgatni és hozzád kötni, az egy erős küldetés. Ha van valami magasztosabb célod, amivel képesek az emberek azonosulni. Az mindennél erősebb.

– Építs szakérői képet: rengeteg ember kommunikál már minden szakmában. Sokan sokfélét, de mindenki úgy teszi, hogy neki biztosan igaza van. Ha megjelensz a piacon, nagyjából senki semmit nem fog tudni rólad. Lehet, hogy baromira jól értesz ahhoz, amit csinálsz, de ezt csak te tudod. Az első dolgod az lesz, hogy prezentáld az emberek számára azt, hogy valóban szakértő vagy, értesz ahhoz, amit csinálsz. Ne mondj többet, mint ami vagy! Ha nem te vagy a szakma csúcsa, akkor ne állítsd ezt! Elég, ha azt mutatod be, hogy a te szinteden profi vagy. Gondolom világos, hogy erre miért van szükség. Te sem vásárolsz szívesen kóklerektől.

– Építs bizalmat: ez az egyik legfontosabb célja a kommunikációnak. Ezt a falat kell áttörnöd először ahhoz, hogy vásároljanak tőled az emberek. A szakértői kép felépítése szintén ezt a célt szolgálja. Az emberek félnek attól, hogy rossz döntést hoznak, ezért nehezen teszik meg az első lépést. A bizalmukba kell férkőzni, és mindent elkövetni azért, hogy meg merjék tenni az első lépést. Ehhez fontos, hogy ismerjék a terméket/szolgáltatást minden oldalról, valamint a mögötte lévő vállalkozást, és ma már egyre fontosabb, de legalábbis hatékonyabb, ha a magát a vállalkozót is ismerik. Mennyivel bizalmibb viszony az, amikor tudom, hogy kitől vásárlok.

– Tanítsd az embereket: lényegében ez is a bizalomépítést szolgálja. A potenciális vásárlónak szüksége van információkra a döntéshez. Éppen ezért neked tanítanod kell őt arról, hogy mit tud a terméked, milyen problémát old meg, hogyan kell használni, mi fog történni, stb. Minél többet kap tőled, annál nagyobb az esélye, hogy vásárolni fog.

Másrészt az is fontos, hogy gyakran az embereknek a te területeddel kapcsolatosan nincs problématudatuk. Tehát nem tudják, hogy amit csinálnak, vagy ahogyan csináljak, vagy éppen amit nem csinálnak, az nem jó. Pl. vannak olyanok, akik a mai napig nem tudnak arról, hogy mennyire káros az, ha nem fogyasztanak elegendő vizet. Lehet, hogy a te potenciális vevőd még nem is tudja, hogy szüksége van a termékedre/szolgáltatásodra. Tanítsd meg neki!

Itt nagyon FONTOS figyelni a Pareto elv arányaira. Ez a 80-20 -as szabály. A szakemberek megfigyelték, hogy az emberek nagyjából 20%-ban hajlandóak befogadni az értékesítés jellegű kommunikációt. Pontosabban a kommunikációd 80%-ának tanítójellegűnek kell lennie, míg 20%-ának szabad csak értékesítési tartalmúnak lennie. Szerintem, ha jól kommunikálsz, akkor értékesítés nélkül is hozzád fognak fordulni…

– Szerezz információkat: és végül a kommunikáció által valósulhat meg az igazi marketing. Hiszen a célod az, hogy a lehető legmagasabb szinten elégítsd ki a vevőidet. Ehhez pedig az kell, hogy pontosan tudd azt, hogy mi kell nekik, mi a problémája, amit meg akar oldani, mi a tapasztalatuk veled kapcsolatban, vagy a kár a konkurenciáddal kapcsolatosan. Legyen a kommunikációd mindig kétirányú! Ezt a versenyt az nyeri, aki többet tud a vevőről.

Szóval kommunikáljatok minden lehetséges módon, és a fenti célokat ne feledjétek el soha. Nem mindenkinek megy könnyen, de tökéletesen tanulható. És biztosan mondom, hogy ha rutint és magabiztosságot szerzel benne, akkor örömmel fogod csinálni. 🙂

Ha szeretnéd megismerni, hogy hogyan kell felépíteni egy profi, automatizált rendszert, ami a fenti folyamatban segít, akkor nézd meg az ehhez kapcsolódó anyagunkat és épts magadnak is egy hasolnló rendszert! Kattint ide a folytatáshoz…

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre