Az induló vállalkozások 90%-ban az ügyfélszerzés, vevőszerzés, a szükséges bevétel megteremtésének problémájával szembesülnek először.

A megoldást a MARKETING tudománya jelenti.

De mielőtt különböző módszerek alkalmazásába kezdesz, olvasd végig ezt az oldalt, hogy megértsd azt, hogy mire van szükséged ahhoz, hogy rád essen a vevő választása!

Mire lesz szükségünk ahhoz, hogy vevőket szerezzünk?

Minden induló vállalkozás célja, hogy rövidtávon nyereségessé tudjon válni és ne a privát vagyonát kelljen felélnie a tulajdonosnak. Az esetek 97%-ban egy induló vállalkozás nagyjából telített piacra érkezik, de legalább is a vevői igények valamilyen módon ki vannak elégítve.

Tehát, ha vevőket akar szerezni a vállalkozás, akkor

MÁS VÁLLALKOZÁS VEVŐIT KELL ELCSÁBÍTANI, MEGGYŐZNI A VÁLTÁSRÓL.

Ez azonban neház feladat. Először meg kell érteni azt, hogy ezt mivel érheti el az új piaci szereplő.

 Hiába jelenik meg a piacon nagy lendülettel az új vállalkozás, hiába gondolja azt, hogy jobb szolgáltatást tud nyújtani, hiába látja a piaci hibákat, attól még a vevők nem fognak váltani. Sőt, jó eséllyel észre sem fogják venni. Mert

  • az emberek bizalmatlanok, nem fognak elhinni elsőre semmilyen ígéretet,
  • szokásokkal rendelkeznek, amik elképesztően erősek, a bizonytalan „lehet, hogy ott jobbat kapok” nem elég erős érv a váltáshoz.

Tehát a vevőszerzéshez szükségünk lesz valamilyen

VERSENYELŐNYRE ÉS ANNAK HATÉKONY KOMMUNIKÁLÁSÁRA

A vevői érték

De nézzük meg, hogy mit is jelent a versenyelőny. Ehhez pedig elsőnek a vevői érték fogalmát kell tisztáznunk.

„Vevői érték egy szubjektív véleménye a vevőnek arról, hogy milyen mértékben felelt meg az adott termék/szolgáltatás az elvárásainak”

Az emberek célja az, hogy a lehető legmagasabb szinten kielégítsék szükségleteiket. A rendelkezésre álló jövedelmüket úgy költsék el, hogy a lehető legnagyobb haszonra tegyenek szert.

„Vevői érték akkor jön létre, ha a tranzakcióból származó hasznosság magasabb, mint a tranzakció teljes költsége”

Magyarul a vevőnek azt kell éreznie, hogy megérte kiadni a pénzt.

Minden üzleti vállalkozás működésének alapja az emberi szükségletek kielégítése profit szerzés mellett.

Tehát minden vállalkozás, úgy a mi vállalkozásunk célja, hogy a célcsoportunk igényeit a lehető legmagasabb szinten próbáljuk meg kielégíteni. Ha jobban tesszük, mint mások, akkor miénk lehet a vásárló.

Mi volt a baj marketing nélkül?

Korábban ez nem volt teljesen egyértelmű. A vállalatok létrehozták a termékeket, amikről úgy vélték, hogy hasznosak lehetnek az emberek számára, majd azt megpróbálták eladni a piacon.

Azt, amikor a vállalatok nem vonták be a termékfejlesztésbe a célcsoportot, amikor kevésbé vették figyelembe azt, hogy pontosan mire és milyen áron van szükségük az embereknek, termékközpontú működésnek neveztük.

Tehát az emberekre gyakran erőszakoltak rá olyan termékeket, amikre nem volt szükségük, vagy nem akkor, amikor megvették, nem pont abban a formában, nem azon az áron, stb.

Ennek következménye lett az erős bizalmatlanság, a vásárlástól való elzárkózás, a csalódás…

NEM TÖRTÉNT MEG A VEVŐ HASZNOSSÁGÁNAK MAXIMALIZÁLÁSA, NEM JÖTT LÉTRE IGAZI VEVŐI ÉRTÉK.

Mit tud a marketing?

A cégek arra kényszerültek, hogy stratégiát váltsanak és a működésük középpontjába a vevőket állítsák. Ekkor alakult ki a marketing, aminek szerepe az volt, hogy a lehető legmagasabb szinten elégítsék ki a vásárlók igényeit. Ekkor kezdődött a vevőközpontú működés.

TEHÁT A MARKETING EREDETI CÉLJA NEM AZ ELADÁS, A MARKETING NEM EGYENLŐ A REKLÁMMAL, DE MÉG CSAK A VEVŐSZERZÉSSEL SEM.

A MARKETINGNEK CSAK KÖVETKEZMÉNYE A VÁSÁRLÁS, DE NEM A KÖZVETLEN CÉLJA.

Ha képesek vagyunk igazi értéket adni a vevőknek és ezt jobban tesszük, mint a konkurencia, akkor vásárolni fognak tőlünk.

A MARKETING MINDEN OLYAN TEVÉKENYSÉG, AMI AZT SZOLGÁLJA, HOGY A VÁLLALKOZÁS A VEVŐT ÁLLÍTSA MŰKÖDÉSE KÖZÉPPONTJÁBA, ÉS A LEHETŐ LEGMAGASABB SZINTEN ELÉGÍTSE KI SZÜKSÉGLETEIT, IGÉNYEIT.

Hogyan teszi mindezt?

  • Piackutatást végez: megvizsgálja, hogy mire van szükség a piacon, mikor és kinek. Megkérdezi az embereket, bevonja őket a folyamatokba.
  • Az igények és visszajelzések alapján alakítja ki a termékeket a szolgáltatásokat, a kínálatot. Azt kínálja, amire szükség van. Mi lenne, ha saját elképzelésed után mennél, közben a célcsoportnak teljesen másra van szüksége…
  • A megfelelő embereknek, a megfelelő helyen és időben nyújtja a kínálatot. Gondold el, ha nem a megfelelő közönséget célzod, ráadásul rossz időben, rossz helyen…
  • Kialakítja a megfelelő árat, hogy a vevő hasznossága nagyobb legyen, mint amennyit fizet érte. Ha csak az eladó számára hasznos a tranzakció, a vevő váltani fog…
  • Kialakítja a megfelelő kommunikációs csatornákat, hogy hatékonyan legyen képes elérni a célcsoportot a megfelelő üzenettel, a megfelelő időben. Ha ezt nem teszed meg, akkor a világ összes pénzét is elköltheted hirdetésekre…
  • Megvizsgálja, hogy mi történik a fogyasztás után, hogy valóban elégedett e a vásárló. Gondold el, ha nem az? Többet nem fog tőled vásárolni, de másoknak sem fog ajánlani….

TEHÁT A MARKETING NEM ANNYIBÓL ÁLL, HOGY HIRDETEM AZ EMBEREKNEK A TERMÉKEMET. HIÁBA KOMMUNIKÁLSZ A LEGJOBBAN, HA NINCS MEG A VALÓDI ÉRTÉK. AZ AZ ÉRTÉK, AMIRE A TE KÖZÖNSÉGEDNEK ABBAN A PILLANATBAN SZÜKSÉGE VAN.

De mi fontos az én vevőimnek?

Kérdezd meg őket! Ennél jobb megoldást még nem találtak fel…

De nézzük meg, hogy mire is kell gondolni:

Ahhoz, hogy tőlünk vásároljon a vevő, valamiben jobbnak kell lennünk, mint a konkurencia. Tehát valamilyen előnyre törekszünk a versenyben. Előnyre pedig olyan dolgokban akarunk szeret tenni, ami valóban fontos a vásárlók számára.

Nézzük, hogy mik lehetnek versenyelőnyök:

  • Az ár: ami akkor jó, ha nem magasabb, mint a vevői érték, de nem is túl alacsony ahhoz, hogy a végén ne érjük el a tervezett eredményt.
  • Rugalmasság: képes e a vállalkozás időben reagálni a változásokra, változtatni a kínálaton, a termék tulajdonságain, stb. Tehát képes e arra, hogy minden időpontban azt kínálja pontosan, amire igény van. Hiszen az igények elképesztően gyorsan, folyamatosan változnak.
  • Termékminőség: teljesítmény, külső megjelenés, megbízhatóság, javíthatóság, élettartam, karbantartás.
  • Szolgáltatás minőség: elérhetőség, kommunikáció, szakmai felkészültség, udvariasság, figyelmesség, felelősségtudat, megbízhatóság, biztonság, megfigyelhető jellemzők, fogyasztók megértése.
  • Szállítás pontosságának megbízhatósága.
  • Szerződés teljesítésének megbízhatósága.
  • Kiszolgálás színvonala.

Biztosan találkoztál már olyan vállalkozással, aki egy forintot nem költött el reklámra, aki nem hirdeti magát, akinek még egy logója sincs. De ez nem azt jelenti, hogy nem végez marketing tevékenységet.

Ha tiéd a legkiválóbb termék a piacon, az is lehet, hogy gyenge kommunikációval is le fogod tarolni a piacot. De az is könnyen lehet, hogy a versenytársad a közepes szintű termékkel jelentősen jobban fog teljesíteni, mert egy nyelvet beszél a célcsoporttal.

A marketing feladata az, hogy a lehető legnagyobb értéket hozzuk létre és valamilyen versenyelőnyre tegyünk szert.

HA SZERETNÉD MEGISMERNI AZT IS, HOGY MINDEZT HOGYAN CSINÁLD A GYAKORLATBAN, AKKOR KATTINS IDE A FOLYTATÁSÉRT!

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre