A legjobb értékesítési stratégiák

Nagyon sokat foglalkozunk azzal, hogy a lehető letöbb vállalkozóhoz eljusson az a fontos üzenet, hogy az első feladat a vevőszerzésben a stratégia összeállítása. Ez az egyik kulcstényező nem csak a marketingben, hanem az élet minden területén. Megtervezni az irányt, megtervezni a célt, kitűzni azt, hogy honnan hova akarunk eljutni.

Összeszedtünk pár megoldást, pár vevőszerzési stratégiát, amiket általában használnak a vállalkozások. A legtöbben ezen megoldásokat kombinálják, ami mindenképpen szükséges ahhoz, hogy igazán nagyra nőhessen egy vállalkozás, de rengeteg példát találunk arra, amikor egy mikrovállalkozás csupán egyetlen megoldást alkalmaz, és azzal ér el igazán remek eredményeket.

Nézzünk pár vevőszerzési irányt, stratégiát:

  • Brandépítés/közösség építés

Minden kétséget kizáróan az egyik legjobb megoldás, azonban komoly befektetést igényel: vagy pénzt vagy időt, de jellemzően mind a kettőt. Ennek lényege, hogy valamilyen érdeklődés mentén embereket közösségbe szervezünk, valamilyen fajta érzelmi kötődést alakítunk ki. Nem direkt cél az értékesítés, nem akarunk eladni azonnal. A cél, hogy olyan erős kötődést, olyan pozitív érzést teremtsünk az érdeklődőknél, hogy végül ők maguk akarjanak vásárolni. Itt a mindennapi munkát az ingyenes érték átadása jelenti. Addig kell adni az embereknek, amíg ki nem alakul az érzelmi kötődés.

Mi lehet ilyen érték? Bármi, ami hasznos a közönség számára: tippek, tanácsok, beszélgetés, jó kedv, oktatóanyagok, tényleg bármi, ami hasznos számukra.

A stratégia előnye, hogy hatalmas tábort lehet építeni, így a nagy számok törvénye alapján mindig lesz közöttük vásárló, valamint nagyon hűséges és kevésbé árérzékeny vevőkre tehetünk szert.

  • Direkt értékesítés

Nagyon sokan választják ezt a megoldást, azonban nem mint tudatos stratégia, hanem mint kényszer jobb ötlet híján. Egy vállalkozás indításakor ezzel a megoldással szinte mindenki él, hiszen jelzi az ismerősöknek, a családnak a vállalkozás indítását. De ennél többet nem tudnak tenni és ez a forrás elapad elég gyorsan, majd nem jönnek újabb vevők.

Ennek a módszernek a lényege, hogy valamilyen adatbázis, valamilyen lista, valamilyen forrás szerint személyesen keressük fel a célszemélyt és különböző megoldásokkal próbáljuk eladni a termékünket/szolgáltatásunkat. Van néhány ember, akinek remek vénája van az értékesítést illetően és ezen a területen képzeték ki magukat. Ők a vadász típusú személyek, jellemzően extrovertáltak, könnyen építenek kapcsolatokat, karizmatikusak, szeretnek beszélni. Ők kevesen vannak, tényleg nem sok embernek működik, és nagyon gyakran számukra is szükség van egy háttérre, amit a marketing biztosít.

A módszer előnye, hogy egészen biztos, hogy célba ér az üzenet, könnyedén lehet reagálni, személyre szabottan lehet reagálni. Fontos, hogy megfelelő listából dolgozzon az értékesítő, hiszen időigényes munka, hatalmas veszteség, ha nem a megfelelő embereket célozza. Ezért működik jól, ha a marketing tevékenység egy valóban releváns listát épít.

————————————————————————————————————-
A Vállalkozz sikerre! anyagunkban mindent megtalálsz ezekről a módszerekről és arról, hogyyan tudod a legjobb módon használni a saját vállalkozásod esetében.
————————————————————————————————————-

  • Kampányolás

Személy szerint az egyik kedvencem. A kampányolás alapja szintén a lista, tehát már meglévő érdeklődők, meglévő vevők számára értékesítünk. Fontos, hogy alkalmi, tehát időszakos lehetőségről van szó, ami korlátozottan elérhető. A lelke a dolgoknak az egyedi, soha vissza nem térő bombasztikus ajánlat, ami egy kampány keretében képes komoly bevételt termelni. Gondoljunk csak a JOY napokra, ami elképesztő bevételt hoz az újság számára.

Nagyon sokan úgy működnek, hogy nincs folyamatosan elérhető termékük vagy szolgáltatásuk, hanem folyamatosan követőtábort építenek, felkeltik és fenntartják az érdeklődést, kiépítik a bizalmat és időnként csinálnak egy kampányt, ami pár hét alatt, de akár pár nap alatt hoz akkora bevételt, amiből aztán egész évben megvan a szükséges bevétel.

  • Értékesítési tölcsér

Mi erre a megoldásra alapozunk, mert ezzel tömegesen, stabilan és nagyon nagy részben automatizáltan lehet vevőket szerezni. A módszer lényege, hogy apró lépésben adunk el folyamatosan a vevőknek. Minden esetben egy hatalmas tömeget szólítunk meg ingyenes anyagokkal, ajánlatokkal, majd azt követően egy erős bizalmat építünk automatizált levelekkel, hirdetésekkel, a megfelelő időben adunk egy ajánlatot alacsony áron, hogy az első sikeres vásárlás által bombaerős bizalmat építsünk, majd azt követően adjuk el a fő termékünket, amin már komoly haszon van.

Ezzel a módszerrel sokkal nagyobb értékben és sokkal nagyobb mennyiségben lehet eladni. Így érhetjük el azt, hogy egy vevő jelentősen nagyobb összeget hagyjon nálunk, mintha csupán egy lépéssel akarunk eladni, ezzel jelentősen növelve a profitunkat. Ezt a stratégiát fejtettük ki a Vállalkozz sikerre! anyagunkban.

  • Affiliate

Ez szintén egy remek megoldás, ami önállóan egy nagyon alacsony, akár fillérekből megvalósítható értékesítési eszköz, amit egyébként a legtöbben valamilyen szinten használnak is. Ez a partnerkapcsolati ajánlás lényegében, amikor olyan vállalkozásokkal kooperálunk, akikkel közös a célközönségünk, de más igényt elégítünk ki. Pl. az esküvői fotós összedolgozik a esküvői rendezvényszervezővel. Egymást ajánlják vagy jutalékos alapon vagy csak szimplán a kölcsönös ajánlások érdekében.

A módszer hatalmas előnye azon kívül, hogy tényleg lehet akár ingyenes is, hogy az ajánlások mindig sokkal jobban működnek. Az ajánlott vállalkozóban mindig sokkal jobban megbíznak és kevésbé számít, hogy van-e olcsóbb megoldás, olcsóbb alternatíva.

  • Így csináljuk mi

Ezen módszerek bármelyike alkalmas arra, hogy komoly és stabil vállalkozást építsünk. De azok számára, akik kiemelkedően nagyot akarnak alkotni és egy igazán betonstabil alapot adni a vállalkozásuknak, azok a fenti módszereket kombinálják. Az MnT cégcsoport vállalkozásai 3 év alatt több, mint 1.000 ügyfelet szerzetek és ez kizárólag úgy jött össze, hogy egy összetett stratégiával dolgoztunk.

A mi megoldásunk alapja az értékesítési tölcsér, ami megállás nélkül szállítja automatizáltan a vevőket és hónapról hónapra garantált bevételt jelent akkor is, ha éppen nem tudunk mással foglalkozni. Ezenkívül nagyon erősen építjük a közösséget, ami hűséges, értékes vevőket eredményez, hosszú távú együttműködéseket, valamint sok ajánlás útján szerzett vevőt. Kiépítettük már a partneri kapcsolatainkat is, így tőlük is érkeznek már vevőink folyamatosan.

Ennek a rendszernek a teljes kiépítését mutatjuk be a Vállalkozz sikerre! anyagunkban. Leírtunk mindent, amivel mi magunk már több, mint 1.000 ügyfelet szereztünk és lépésről lépésre mutatjuk meg azt, hogy hogyan kell egy ilyen megoldást felépíteni. Itt megnézheted, hogy miről van szó, kattints ide!

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre