fbpx

Ezekre figyelj, amikor weboldal készítőt választasz!

Teljesen biztos vagyok abban, hogy az egyik kulcskérdése annak, hogy a weboldal meg fog-e valaha terülni vagy pedig ahogyan az az esteke jelentős részében lenni szokott, csupán ablakon kidobott pénz lesz.

Néhány pontban összeszedtem a legfontosabb tapasztalatainkat, amikbe jelentősen beleépítettem azokat a panaszokat, hibákat, amiket egy-egy ügyfelünk már elkövetett, mielőtt hozzánk fordult.

1. Szerződés

Ez mindennél fontosabb. Teljesen komolytalan az a kivitelező, aki nem köt, sőt nem ragaszkodik ahhoz, hogy szerződést kössetek. Ez mindennek az alapja, ez tudja garantálni a korrekt együttműködés alapját. Nem azért, mert az adott szónak nincs ereje, hanem azért, mert ez lesz az az objektív szabályzat, amihez tudtok igazodni. Társasjátékot sem játszunk tiszta szabályok nélkül.

Egy mind a két felet védő és kötelező szerződés az egyetlen biztosíték arra, hogy ne érhessen téged kár. A másik oldalról nézve pedig hidd el, hogy a kivitelező hozzáállása is klasszisokkal jobb lesz, ha tudja, hogy van tét. Lényegében ez egy erős motiváció, ami jobb eredményt fog szülni. 😊

2. Alapos felmérés

Figyeld meg, hogy mielőtt ajánlatot tesz, mielőtt szerződést ajánl fel az illető, mennyire vizsgálja meg az igényeidet. Szinte alig alig teszik ezt. Ennek az a hátulütője, hogy hibásan áraznak, sokszor utólag derül ki, hogy nem férnek bele az árba, sokkal több a munka, nem éri meg nekik. Ezt nem is képzelnéd el, hogy mennyire gyakori.

Ennek a következménye tipikusan két dolog szokott lenni:

  • Eltűnik a webes ☹ Ez nagyon szomorú, de ez a valóság sajnos. Ráadásul szerződés hiányában ezt meg is teheti, még az előleget sem tudod visszaszerezni, jobb esetben kapsz egy félkész, használhatatlan valamit. Ha szerencséd van, akkor nem eltűnik, csak hónapokig alig tudod utolérni, a projekt nem halad, mert a pénz miatt be kell vállalni más munkákat.
  • Sietnie kell, hogy új projektet tudjon vállalni, emiatt a te munkád össze lesz csapva.

Mi még akkor is minimum 30 percet konzultálunk az ajánlatadás előtt, ha az ügyfélnek egy faék egyszerű oldal kell és tényleg pontosan tudja, hogy mi kell neki. A munka megkezdése előtt pedig még egy órát minimum.

3. Kérdezz rá a folyamatokra!

Ez egy szűrő. Ha nem kapsz azonnal kristálytiszta választ arra, hogy mi és hogyan fog történni, mikor vonnak be téged, mik a kötelezettségeid, hogyan fog alakulni a munka sorrendisége, az legyen minimum gyanús. Mi azonnal tudjuk mondani, hogy mikor mi vár az ügyfélre. Minden szerződéskötés után azonnal kapnak tőlünk az ügyfelek egy pontról pontra menetrendet, hogy mindig tudják, hogy mi fog történni. Ha erre nincs világos válasz, akkor ott a dolgok ad-hoc jelleggel történnek.

4. Vállal-e garanciát?

Szerintünk ez minimum. Mi hiszünk magunkban, hogy jó munkát készítünk és úgy gondoljuk, hogy csak az a jó eredmény, ha mindkét fél elégedett. Ha ez nem jön össze, mi semmilyen körülmények között nem szeretnénk ebből bevételt generálni. Ez a legerősebb garancia. Bármikor azt mondhatja az ügyfél, hogy pénz vissza, nem kérem az oldalt. Ez persze veszteség nekünk, nem is kicsit, de vállaljuk, nem várjuk el, hogy csak a másik fél kockáztasson. Szerintem ez sok mindent elmond, gondold át, hogy lesz e közös felelősségvállalás a választott kiviteleződdel! 😊

5. Ügyfélszolgálat

Nagyon sokat árulkodik az már az elején is, hogy mennyire gyorsan, mennyire komolyan, mennyire részletesen válaszolnak neked. Sokszor szoktam azt érezni, amikor érdeklődők valahol, hogy én sokkal jobban akarom a pénzemet elkölteni, mint ahogyan az adott vállalkozó azt megkeresni. Ez nem jó jel. Én mindig nagyon sokat adok arra is, hogy milyen stílusban kommunikálnak velem. Kifejezetten elvárom a szuperkedvességet, mert tapasztalatból tudom, hogy az ilyen emberekkel sokkal jobb lesz dolgozni. 😊

5. Mióta van a piacon

Ezt direkt tettem már a végére, mert ez persze nem mindig valós információ, de mivel gyakori probléma az, hogy eltűnnek a kivitelezők, így mindenképpen sok mindent elárul, hogy mióta van a piacon az adott cég. Céginformációs rendszerekben meg tudod nézni, de egy nagyon egyszerű megoldás, ha megkeresed őket a közösségi médiában és megnézed, hogy mióta van meg az oldal (első profilkép dátuma 😊).

6. Vélemények és munkák

Ezt pedig direkt utolsónak hagytam. Nem mindig mutat igaz képet az, hogy mások mit mondtak. Az elégedettlen emberek közül sokan már a semmi miatt is nagyon negatív véleményt írnak, míg az elégedettek jellemzően soha semmit. Csak a szuper elégedett ügyfelek mondják el a véleményüket, de alapvetően mutat egy képet ez is. Nézd meg a Facebook profilján az adott kivitelezőnek, hogy mit mondanak róla mások. Ha azt látod, hogy bőven több az elégedett ember, akkor az mindenképpen bíztató. 😊

Ezek a legjobb tanácsaim, amikkel tényleg sokkal jobb eredményt fogsz tudni elérni. Óriási különbség van a kivitelezők között és nagyon nem mindegy, hogy kire bízod a feladatot. Konkréten a vállalkozásod sikerét is jelentheti a döntés. De, ami a legfontosabb, hogy a sokkal jobb kivitelező egyébként nem kerül sokkal többe, mint a középszerű. Mi értelme lenni közel ugyanannyi pénzért sokkal kevesebbet kapni…

Ha pedig szeretnéd megismerni azt a módszert, amivel mi tervezzük azokat a weboldalakat, amik sokkal jobb eredményeket érnek el a vevőszerzésben, akkor használd ingyenes anyagunkat ide kattintva!

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!

Vállalkozz sikerre