fbpx

A weboldal lelke az üzenet

Ahhoz, hogy egy weboldal tényleg képes legyen arra, hogy vevőket generáljon nekünk, elengedhetetlen a tökéletes üzenet megalkotása. Pontosan tudnunk kell azt, hogy egy látogató miért érkezhet a weboldalunkra és el kell érnünk, hogy pontosan lássa azt, hogy jó helyen jár. Ha a látogató az első pillanattól fogva érzékeli azt, hogy az adott vállalkozás pontosan arra nyújt megoldást, ami miatt ő az oldalra érkezett, nem csak azt érjük el, hogy maradni fog az oldalon, hanem annak is jelentősen megnöveljük az esélyét, hogy végül vásároljon, ajánlatot kérjen, kapcsolatba lépjen velünk.

A legtöbb oldal ennek ellenére nemhogy nem tartalmaz semmilyen üzenetet, hanem ráadásul csupa lényegtelen, unalmas mondanivalókkal van megtöltve. Ilyenek a rólunk oldal, a kilométer hosszú termékleírások, az oldalakon keresztül taglalt szakmai tapasztalatok és ehhez hasonlók. Ezek is hasznosak lehetnek, megvan a helyük.

Egy jó példának tartom a könyvelők piacát, ahol még véletlenül sem a megfelelő üzenetekkel próbálnak vevőket szerezni a vállalkozók, hanem azt próbálják bizonygatni, hogy mennyire felkészültek szakmailag, milyen mély tudásuk van, hány vizsgát tettek már le és hogy miért olyan fontos az ÁFA analitika.

Ehelyett a piacon a potenciális vevők olyan elvárásokkal érkeznek, amik köszönőviszonyban sincsenek ezekkel az információkkal.

2020-ban készítettünk egy felmérést közel 1.000 ügyfelünk körében, akik éppen vállalkozás indítás után voltak és megkérdeztük őket, hogy milyen szempontokat vettek figyelembe, milyen információkat kerestek. A legtipikusabbak a következők voltak:

  • legyen becsületes és megbízható
  • legyen elérhető, ha szükség van rá
  • ne csak könyveljen, hanem tanítson is, hogy nekem is világos legyen a könyvelés
  • legyen képben a vállalkozásommal

Gondolj bele, ha ilyen elvárásokkal érkeznek az oldaladra, de te arról kommunikálsz, hogy már 32 éve vagy a szakmában és 24 különböző papírt szereztél benne, valamint a családod már 4 generáció óta könyvelő.

Hogyan tudod meghatározni azokat a kulcsszavakat és hogyan tudod megtalálni azt az üzenetet, ami tényleg megfogja a látogatókat?

Két könnyű és gyors módszer:

  • kérdőívezés: ma már ez annyira könnyű, hogy bárki otthonról, akár ingyen is meg tudja tenni. Gondold át azokat kérdéseket, amikből megkaphatod a legjobb információkat, készíts belőle egy Google űrlapot, majd keresd fel a potenciális vevőidet és kérdd meg őket, hogy töltsék ki. Valami jutalmazás ellenében vélhetően nagyobb lesz az eredményesség. Mi ezt már sok ügyfelünknél megtettük és hihetetlenül szépen kirajzolódnak olyan fontos információk, amikre nemhogy mi nem gondoltunk, de még a szakmájában tapasztalt ügyfelünk sem.
  • kulcsszó kutatás: a célközönséged magától is keresgél, és bármilyen meglepő a Google keresőjébe pontosan azokat a kifejezéseket fogja beírni. Pl. becsületes könyvelő Budapest, megbízható bérszámfejtés Győr, stb.

Több módszer is van a kulcsszó kutatásra, érdemes utána nézni, de egy remek oldal, ami nagyon sokat fog neked segíteni: https://keywordtool.io/ Ez az alkalmazás azt tudja, hogy beírsz egy szót és meg fogja mutatni, hogy ehhez kapcsolódóan mikre keresnek rá az emberek. Ez nem fogja meghozni neked a végleges eredményt, de szerencsés esetben közelebb fog vinni egy lépéssel a közönséged megértéséhez.

A lényeg, hogy kutasd ezeket a kulcs tényezőket és alkosd meg azt az üzenetet, ami tényleg releváns és ígéretes a közönséged számára. 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!