fbpx

A túl sok termék vagy szolgáltatás problémákat szül

A túl sok termék vagy szolgáltatás problémákat szül

Egész gyakran keresnek meg minket olyan vállalkozók egy weboldal készíttetése során, ahol nem ritkán 8 – 10 különböző szolgáltatás is elérhető a kínálatban. Ilyenkor mindig felhívjuk az illető figyelmét arra, hogy ennek bizony megvannak a maga nem kicsi hátrányai.

Ilyen esetben nagyon fontos azon elgondolkodni, hogy vajon az odaérkező látogatónak lesz-e fogalma arról, hogy melyik szolgáltatással fog a legjobban járni. El fogja-e tudni dönteni azt, hogy neki melyik lesz a legjobb, hol érdemes kezdenie. Minél szélesebb a kínálat, annál inkább el fogja halasztani a látogató a vásárlást.

Nemrég egy témában szerettem volna elkezdeni tanulni és felmentem egy weboldalra, ahol nagyon sok anyagból válogathattam. Teljesen ismeretlen volt számomra a terület, ezért nem tudtam, hogy mivel kezdjem a tanulást. Annyi mindenből választhattam, hogy azt éreztem, hogy kizárt dolog, hogy garantáltan meg tudom hozni a jó döntést. Sajnos a weboldalon nincs ott az eladó, aki tudna nekem segíteni. Én felvettem a kapcsolatot az oldal tulajdonosával, de a legtöbben keresnek egy olyan oldalt, ahol nem kell ezen gondolkodni és egyértelműen le van írva, meg van mondva, mutatva van, hogy mivel kell kezdeni.

További hátrányai annak, ha nagyon sok a szolgáltatásunk:

  • Nagyon sok irányba kell koncentrálnunk

    Nagyon megterhelő, hogy külön-külön ennyi iránnyal kell foglalkozni, hogy minden szolgáltatásunkról kommunikálni kell, mindegyik értékesítésének a folyamatán dolgozni kell. Felemészti az embert.

  • Nehéz specialistává válni

    Sokszor az a baj azzal, hogy sok szolgáltatást vagy terméket kínálunk, de egyikben sem vagyunk a legjobbak. Éppen ezért minden termékünkre vagy szolgáltatásunkra találhat a potenciális vevő egy jobb választást, valakit, aki csak egy dologra fókuszál és abban a legjobb.

  • Magas költségek

    Nagyon költséges tud lenni az, hogy van 5 különböző szolgáltatásom és mindegyikre ki akarom építeni az értékesítési folyamatot. Pl. 5 külön szolgáltatást bemutató aloldal a weboldalamon, vagy 5 különböző szolgáltatást kell hirdetnem, 5 különböző dologról kell egyidőben kommunikálnom, stb.

  • “Mindenhez is értek, de semmihez sem igazán” érzés

    Nem egyértelmű a vevőnek, hogy mivel foglalkozol, ha esetleg a szolgáltatásaid nem ugyanarra a problémára nyújtanak megoldást. Előfordulhat, hogy amolyan mindennel is foglalkozó vállalkozásnak fogsz tűnni, amit viszont nem szeretnek az emberek. Lehet ennek egy amolyan kókler, felületes, vegyespiac feelingje is. Olyasmi, mint a 4 évszakos gumi. Igazából egy erős kompromisszum, amit használhatsz egész évben, de úgy igazából sem télen, sem nyáron nem az igaz.

Mit érdemes tenni?

Nem mondom, hogy lehetetlen ennyi szolgáltatást kínálni egy cégen belül, de gondolj abba bele, hogy a multik mennyi erőforrást delegálnak a különböző irányokra. Pl. a Coca-Cola külön brandet hozott létre a Cola Zero-nak. Külön reklámok, külön arculat, külön kommunikáció, külön gyártás, stb.

Ha neked erre nincs pénzed, inkább egyszerűsíts!

  • Válassz egyet!

    Nézd meg, hogy számodra melyik az az egyetlen termék, termékkör, szolgáltatást, stb. amivel igazán mélyen, fókuszáltan foglalkoznál! Tartsd meg azt az egyet és mindent arra építs fel!

  • Építs termékpiramist!

    Ha megoldható, akkor úgy alakítsd a kínálatodat, hogy egyiket a másik után meg tudja venni ugyanaz a vásárló. Pl. nálunk van könyv, ami után jönnek az olvasók tanácsadásra, azt követően vásárolnak nálunk egy weboldalt, majd utána megveszik a karbantartást is. Ezek a szolgáltatások kapcsolódnak egymáshoz és mi igazából csak arra fókuszálunk, hogy eladjuk a weboldalakat.

  • Keress egy közös nevezőt!

    Olykor megoldható az is, hogy látszólag teljesen egymástól eltérő, más-más közönségnek szóló termékek vagy szolgáltatások között is megvan a közös nevező. Vannak olyan esetek, amikor egy téma köré lehet építeni a kínálatot. Pl. az otthoni egészségmegőrzés. Ebbe a témába beleférnek együtt az egészséges ételek, az otthoni edzőgépek, jóga, tanácsadás, stb. A téma egy, az üzenet egy, a célközönség egy.

Egy fontos dolgot azonban mindig tarts szem előtt! A széles kínálat nehezíti a döntést és növeli a marketing költséget. Vedd figyelembe, hogy megvan-e hozzá az erőforrásod!

Szép napot! 😊

Christian

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!