fbpx

Generálj túlkeresletet és többszörözd az árakat!

Generálj túlkeresletet és többszörözd az árakat!

Azok a vállalkozások, akik eljutnak oda, hogy folyamatosan képesek vevőket szerezni, szinte minden esetben azzal a problémával szembesülnek, hogy még sincs elég bevételük, nincs elég profitjuk, játszaniuk kell a bejelentésekkel, nem tudnak fejlesztésekre fordítani, ezzel szemben nagyon sokat dolgoznak.

Emögött és a legtöbb vállalkozó anyagi problémája mögött az alacsony árak húzódnak.

Sok módja van az áremelésnek, de van egy olyan megoldás, ami szerintem a kevésbé bátraknak is kiváló megoldás.

A feladat csupán annyi, hogy túlkeresletet kell generálni.

Arról van szó, hogy ki kell alakítanod egy olyan vevőszerzési megoldást, ami folyamatosan képes jóval több ügyfelet generálni neked, mint amennyit képes vagy kiszolgálni. Ha ez megtörténik, akkor jön az, amit a tankönyvekben piaci alapú elosztásnak nevezünk. Megkezdődik a licit. Mivel nem tudod kiszolgálni az összes vásárolni kívánó embert, ezért azokra fogsz elkezdeni koncentrálni, akik hajlandóak többet fizetni.

Ha ez bekövetkezik, akkor el fog jönni az az érzés, hogy úgy fogsz árazni, hogy azt sem bánod, ha azt néhányan nem fogadják el. Nem is fog kelleni semmilyen lelki erő, nem fogsz rajta aggódni, nem fogsz agyalni rajta. Egy idő után már az is be szokott következni, hogy direkt akkora összeget írsz az ajánlatra, hogy ne is fogadják el. És meg fogod látni, hogy még akkor is lesznek, akik elfogadják. Sőt! Rá fogsz jönni, hogy neked pontosan elég csak azokkal foglalkozni, akik ezt az árat megfizetik.

Soha többet nem kell eladnod az idődet. Helyette az eredményt fogod eladni.

A vállalkozók jelentős része ugyanúgy, ahogyan a munkavállalók is, az idejüket adják el.

Mire kell itt gondolni?

Tételezzük fel, hogy 3 millió Ft árbevételt kell generálnod havonta. 200 munkaórát tudsz kiszámlázni, így kijön, hogy egy óra munkáért 15.000 Ft-ot kell eladni. Ekkor az idődet és a kollégáid idejét adod el.

De! Ha képes leszel igazán komoly keresletet generálni, akkor megteheted majd, hogy nem az idődet, hanem az értéket adod el. Pl. nálunk egy tökéletesen kidolgozott vevőszerzési stratégia és egy hozzá készített weboldal, akár 10 millió Ft-ot is hozhat egy vevőnknek. Ebben az esetben mi mondhatjuk, hogy az eredmény 10%-át kérjük el érte, azaz 1 millió Ft-ot. Nem fog számítani a vevőnek, hogy mennyi időbe telt neked ezt megcsinálni. Az sem számít neki, hogy egy óra alatt készen vagy vele, hiszen ő ezen a tranzakción nyerni fog 9 millió Ft-ot.

És igen, itt látszik az, hogy a magas ár mögött érték van. Ha képes vagy értéket teremteni, akkor nincs más dolgod, mint prezentálni. Ha kezdetben ezt alacsonyabb ár mellett teszed meg, akkor garantálom neked, hogy hamarosan erős túlkereslet fog kialakulni, hiszen a hülyének is meg fogja érni, hogy hatalmas értéket olcsón adsz. Ez után pedig szépen bele is foghatsz a fokozatos áremelésbe. 😊

A cégcsoportunkban lévő pályázatírócéggel 150.000 Ft-os árról indultunk, amit két év alatt 450.000 Ft-ra emeltünk úgy, hogy több, mint 1.000-en vásárolták meg ezen az áron a szolgáltatást.

Mit kell ehhez tenned?

Felépíteni egy olyan vevőszerző folyamatot, ami képes arra, hogy megállás nélkül annyi vevőt generáljon, amit már alig alig tudsz kiszolgálni. Pontosabban, nem is akarsz majd mindenkit kiszolgálni.

Nekünk a legjobban az online térben a weboldalas megoldások működtek. Erről írtunk is egy könyvet. Ha szeretnéd megismerni ennek lépéseit, akkor kattints ide!

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!