fbpx

A sikeres weboldal kulcsa a célközönség alapos ismerete

A sikeres weboldal kulcsa a célközönség alapos ismerete

Te elég jól ismered a célközönséged?

A mai írásomból ez kiderül majd számodra. Ez a téma elengedhetetlen fontosságú, ha szeretnél többet kihozni a weboldaladból.

Az MnT Marketingnél mi tanácsadással szoktuk kezdeni az ügyfelekkel a közös munkát, ami alatt kitalálunk egy bombabiztos marketing stratégiát, hiszen minden erre épül – ettől lesz sikeres a weboldalad és a vállalkozásod.

A stratégiának az egyik, ha nem a legfontosabb része a célközönség pontos kijelölése.

Általában minden vállalkozó úgy gondolja, hogy ő nagyon jól ismeri a vevőit, tudja mire van szükségük, azonban valamiért mégsem a legsikeresebb a business-e.  Méghozzá azért, mert nem végzett elég precíz munkát.

Ahhoz, hogy a célközönséget egzakt módon határozzuk meg, 2 fő tényező csoportra kell koncentrálni: demográfiai és pszichográfiai tényezők.

Nézzük, először a demográfiai tényezőket. Ezek azok a jellemzők, amelyeket szabad szemmel megmondhatunk valakiről: kor, nemzetiség, iskolai végzettség, életszínvonal – a legtöbben ezeket jól meghatározzák.

Sokan kérdezik, miért nem lehet az én célzott korosztályom 20 és 60 év közötti? Hiszen bárki megveheti a termékem. Igen, lehet, azonban ez nem ilyen egyszerű ugye, mert marketing kommunikáció szempontjából problémát okozhat. Gondolj csak bele, a fiatal korosztály, mondjuk egy 21 éves egyetemista teljesen mást vér el egy weboldaltól, amikor megnyitja, más ragadja meg a figyelmét, mint pl. egy 58 éves, lassan nyugdíjba vonuló potenciális vevőt. Az egyik véglet trendi, izgalmas tartalomra és design-ra vágyik, a másik pedig konzervatív, egyszerű, letisztult felületre.

Tehát, még ezt az egy demográfiai tényezőt, a kort is konkrétan meg kell határozni, annak érdekében, hogy hatékony legyen az online vevőszerzés.

Ha úgy véled ez megerőltető feladat, várd ki a végét, hiszen csak most érkeztünk el a pszichográfiai tényezőkhöz, amik ezerszer komplexebbek. 😊

Ugyanis, ezek olyan jellemzők, amelyeknek megismerésére nagyon mélyre kell ásni a vevő fejében, mert ezek külső szemmel nem láthatók. Ilyenek pl. az érzelmek, gondolatok, attitűd, vágyak, tudás.

A legnagyobb hiba, amit a legtöbb vállalkozó elkövet az, hogy nem ásnak elég mélyre ilyen téren, és azt gondolják, ismerik a célközönségüket és tudják, mire van szükségük. Viszont, ez sokszor megtévesztő tud lenni.

Hogy miért? Hagy mondjak egy példát erre. Mi a vevőinknek abban segítünk, hogy több pénzük legyen azáltal, hogy több vevőt generálunk nekik a weboldalainkkal. Azonban, az igazi problémájuk nem az, hogy nincs elég pénzük.

Azért kezdtek bele a vállalkozásukba, hogy több szabadidejük, nagyobb szabadságuk legyen és sokat utazzanak – de ezt nem sikerült elérniük, és miközben munkavállaló barátaik 2 hétig süttetik a hasukat a tengerparton, ők ezt nem tehetik meg, mert még nem érték el azt az anyagi szintet. Nekik ez az igazi, égető fájdalompontjuk és nekünk erre kell megoldást ajánlanunk. Mert erre van szükségük, ezért lesznek hajlandóak fizetni.

Az én tanácsom az, hogy az effajta piackutatást nagyon alaposan végezd el, hiszen milliók múlhatnak ezen. Ezt nem szabad félvállról venni és az interneten utánanézni – le kell ülni beszélgetni a meglévő vagy lehetőleg a potenciális vevőiddel, és kideríteni, nekik mi az igazi fájdalmuk, mi a szívszaggató problémájuk.

Ehhez pedig engedj meg egy könyvajánlást, személy szerint nekem ez rengeteget segített. A címe pedig „A sikeres coach” Steve Chandler és Rich Litvin által.  A két szerző abban hisz, hogy egyáltalán nincs szükség marketingre vagy értékesítésre – lehet anélkül is vevőt szerezni és bármit el lehet adni, ha a vevő azt érzi, hogy a saját személyes problémájára kínálsz megoldást, és hidd el, bármennyit hajlandó érte fizetni. Az ő módszerük, ugyanakkor nagyon időigényes, mert ők egyesével leülnek mindenkivel, és addig beszélgetnek a potenciális fogyasztókkal, amig ki nem derítik mire van szükségük.

Ez akkor működik, ha az, amit el szeretnél adni magas értékű, és nem szeretnél sokat értékesíteni belőle. Azonban a legtöbb vállalkozás arra hajt, hogy havi szinten akár 100 db terméket is eladjon, ezért kicsit sokat kéne beszélgetni a vevőiddel. 😊

Viszont, célszerű ezt egy fókusz csoportos módszerrel megközelíteni, ugyanis egy több órás értekezletből meg tudod fejteni, hogy a te szegmensednek mi is a visszatérő, mély problémája. Azonban, figyelj arra, hogy a probléma mély okát kell megtalálnod, nem csak a kiváltó okait.

Egy szó, mint száz, a célközönséged és szívfájdalmának tűhegynyi pontosságú meghatározása elengedhetetlen. Igazán meg kell érteni a szegmensed, és arra törekedj, hogy a problémájukra megoldást találj.

Mint ahogy már említettem, az MnT Marketingnél mi ebben is segítünk neked. Ha úgy érzed, szükséged van egy kis támogatásra, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy kérj tanácsadást. Garantálom, hogy megoldjuk a problémád. 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!