fbpx

Így tedd sikeresebbé webshopod

Sokan fordulnak hozzám webshoppal kapcsolatos kérdésekkel. Alapvetően az MnT Marketing weboldalakkal foglalkozik, azonban a webshop témában is jártasak vagyunk.

Más a webshop és más a weboldal készítés – sokban különböznek, azonban most koncentráljunk a webshopokra, mert úgy gondolom, itt is vannak olyan tényezők, amikre okvetlenül figyelni kell, ha sikeres szeretnél lenni.

Az első számú és legégetőbb dolog, amire felhívnám a figyelmed az, hogy te, webshop üzemeltetőként, disztribúciós business-t működtetsz, hiszen valaki más termékeit árulod.

Általában, mindenki így kezdi: eldönti, hogy ő e-kereskedni szeretne, talál egy vagy több terméket, összedob egy webshopot és ezeket elkezdi értékesíteni.

Csakhogy, van egy alapvető hiba, amibe a legtöbben beleesnek: nem értik meg azt, hogy abban az esetben, ha nem a saját márkád árulod, neked nincs ráhatásod annak marketingjére, hiszen azt a gyártó brand elintézi. Neked arra kell koncentrálnod, hogyan különböztesd meg magad disztribútorként, és ennek a marketingjére kell fókuszálnod, nem a termékre.

Hogyan tedd ezt meg? Először is: pozicionálás. El kell döntened, Te hogyan és mivel fogod megkülönböztetni magad a többi webshoptól, mivel fogsz kitűnni a webshop tengerből. Ha ezt nem teszed meg, a fogyasztó csak abban az esetben fog téged választani, ha jóval alacsonyabb áron kínálod a termékeid, mint a konkurencia – és hidd el, ennek sosincs jó vége.

Miután ez megvan, az úgynevezett érintési pontokon kell végig menned. Hogy mik ezek? Mindjárt elmondom, de előtte engedd meg, hogy még egyszer kihangsúlyozzam: neked a szolgáltatásodat kell eladnod, hiszen te disztribútor szerepben vagy, és ehhez kell a saját hozzáadott értékedet mellé csapni, mert ettől leszel élénk, vonzó piros pötty a sok fekete között.

Ezt úgy tudod elérni, hogy figyelsz az érintési pontokra: a termék kiválasztása, a termékek összehasonlítása, a szükséges információk megszerzése, a szállítási feltételek vagy éppen a garancia megszerzése. Tehát, neked segítened kell a potenciális vevődnek abban, hogy megtalálja a vágyott terméket, el is jusson hozzá és mindeközben ez legyen szuper élmény a számára. Koncentrálj arra, hogy ezt a folyamatot hogyan tudod neki jobbá tenni.

A megoldás erre pedig pofon egyszerű: fejlessz az érintési pontjaidon.

Előszőr is, legyél könnyen megtalálható, azaz hirdess jól. Olyan keresőszavakat válassz, amik alapján a fogyasztónak egyértelmű lesz, mit kínálsz. Segíts neki abban, hogy pont azt a terméket találja meg, amit keres, amire szüksége van, és fogd a kezét a folyamatban.

Miután rád talált, végtelenül fontos, hogy egy olyan webshopba érkezzen, ami átlátható, esztétikailag kielégítő, rendezett és úgy érzi, neki szól. Hisz ahhoz a termékhez érkezett, amire már a böngészőben rákeresett. Lényeges, hogy a vevő azonnal megkapja a fontos üzeneteket, amik alapján meghozza a döntését, tehát pl. a szállítási feltételekről, garanciáról való tájékoztatást, ügyfélszolgálati elemeket – egyszóban, a megnyugtató elemeket, amik alapján azt érzi, bízhat a webshopban.

Emellett, a vásárlási folyamat legyen kényelmes, egyszerű, élvezhető. Ne kelljen regisztrálnia a vásárláshoz, ha nem szeretne, ne kelljen felesleges adatokat megadnia.

Ezenfelül, az egyik legtriviálisabb lépés a szállítási folyamat tökéletesítése: legyen gyors, hisz manapság a fogyasztóknak döntő tényező, hogy 1-2 napon belül vagy 1 hét múlva kapja meg a terméket – mindenki mindent azonnal szeretne, ugye. Továbbá, figyelj arra is, hogy minden szállítással kapcsolatos információt könnyen elérjen, és világos legyen, mi hogyan fog történni.

Gondolni kell arra is, hogy mi van akkor, ha elérhetővé tettél minden szükségesnek vélt tudnivalót, de a vásárlóban még mindig maradt kérdés. Erre az esetre érdemes elérhetőségeket feltüntetni, vagy akár egy chatbot-ot kiépíteni, amitől azonnali válasz érkezik.

Illetve, elengedhetetlennek tartom megemlíteni azt, hogy a marketing nem ér véget a vásárlás befejezésével. A fogyasztó fejében nem zárul le a folyamat azzal, hogy kifizette a terméket, hiszen még nem kapta meg, még nem próbálta ki és még nem alkotott róla véleményt.

Ügyelj arra, hogy ezzel is pozitív benyomást kelts: tájékoztasd a vevőt a további lépésekről, mire kell számítania a számlázással vagy szállítással kapcsolatban. Ami szerintem még iszonyat jól működik, és hatásos fegyver ahhoz, hogy a vásárlóid visszatérő ügyfelekké váljanak vagy esetleg ajánljanak másoknak, az, hogy miután megkapta a termékét, kérdezz rá emailben, hogy minden rendben volt-e, megétkezett-e a terméke, tudsz-e neki bármiben segíteni. Ezzel azt az érést fogod kelteni benne, hogy fontos volt – és hát ki ne akarná fontosnak érezni magát? 😊

Tehát, amit szeretnék, hogy mindenképp elvigyél magaddal ebből az irományból a következő: fejleszd az érintési pontjaid. A disztribútor szerepedre fókuszálj, és arra, hogy ezt hogyan tudod tökéletesen végrehajtani.

Ugyanis aki betér a webshopodba, nem azon tétovázik, hogy megvegye-e a terméket, mert azt már eldöntötte, hanem azon, hogy kitől vegye meg.

Én most arra bátorítanálak, hogy szedj elő papírt és tollat, és ülj le, gondold végig, a Te vállalkozásodban mik az érintési pontok, és ezeket hogyan tudod nagyszerűvé tenni.

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!