fbpx

Első weboldalad: MVP vagy komplex honlap?

Első weboldalad: MVP vagy komplex honlap?

Amennyiben Te is vállalkozó vagy, már bizonyára elgondolkodtál azon, hogy szükséged van egy weboldalra, vagy netán már rendelkezel is eggyel.

Az, hogy mennyire drága egy weboldal, az egy elég szubjektív kérdés, hiszen kinek mit jelent a sok pénz. Ezért, nem is azt a kérdést válaszolnám meg, hogy mennyire legyen drága az első weboldalad, hanem mennyire legyen komplex.

Ha te az első honlapodat készítteted, nem biztos, hogy egy hiper-szuper oldalra van szükséged. Ha pedig már van weboldalad, de szintet szeretnél lépni, akkor bizony elkerülhetetlen az, hogy egy komplex, sok aloldalból álló honlapod legyen.

Engedj meg, hogy hozzak erre egy példát. A múlt héten, jött hozzám egy kliens, hogy szeretne egy weboldalt. Ez lett volna élete első oldala, azonban egy annyira komoly és komplex üzleti modellt vázolt fel és annyira sok egymásra épülő szolgáltatást hozott, hogy 1-1,5 millió forintból jött volna ki az oldala. Azt tartsuk észben, hogy ez valakinek az első weboldala.

Számtalanszor fordulnak hozzám az ügyfelek úgy, hogy 5 évnyi megvalósítást letesznek az asztalra, azonban erre semmilyen erőforrásuk sincs. Nem beszélve arról, hogy ezeknek a koncepcióknak a megvalósítása egy weboldalon, simán megüti az 1 milliós ár küszöböt.

Azonban, nekem az a tapasztalatom, hogy ez felesleges. Nem kell ennyire túlbonyolítani az elején, mert garantáltan megbukik a koncepció, mégpedig azért, mert az első 1-2 évben változik a terved.

Továbbá, szerintem rettentő fontos, hogy az elején 1 szolgáltatásra húzd fel a weboldalad, és annak a kiépítésére és tökéletesítésére igyekezz, azaz az úgynevezett MVP-vel foglalkozz.

Az MVP = Minimum Viable Product, magyarul ezt nevezzük a leggyorsabban, legegyszerűbben elkészíthető első üzemképes prototípusnak. Tehát ez lesz az első terméked, első szolgáltatásod, amit már értékesíteni tudsz.

Kezdetben érdemes ennek az egynek a kiépítésére koncentrálni. Majd, ha ez már stabilan működik, validálva lett a piacon, van már egy kis tapasztalatod a vállalkozásban, akkor jöhet a következő lépés – újabb szolgáltatás, tovább fejlesztett termék, valamilyen változás bevezetése.

Azért hangsúlyozom ennyire azt, hogy kezdetben 1 termékre/szolgáltatásra hegyezd ki a weboldalad, mert az első év után sok minden fog változni. Tökéletes példa erre az, hogy rengetegen, akik tanácsadóként kezdenek, egy idő után rájönnek arra, hogy nekik ez nem fekszik, nincs idejük, energiájuk arra, hogy naponta 5-6 tanácsadást tartsanak, kiégnek. Épp ezért, sokan átállnak a csoportos képzésekre, workshopokra, tanfolyamokra, amikkel egy alkalommal ugyanannyi pénzt kereshetek, mint azelőtt 5-10 tanácsadással.

Gondolj csak bele, mekkora hiba, ha az elején kidobsz 1 millió forintot egy baromi komplikált, sok szolgáltatást nyújtó oldalra, és 1 év után rájössz, mégsem így szeretnéd csinálni.

Tehát, ha még nincs tapasztalatod, haladj lépésről lépésre: kezd 1 termékkel vagy szolgáltatással, foglalkozz annak a marketingjével, értékesítésével. Ez azért is elengedhetetlen, mert az elején, ha mindent is szeretnél, leelőz a konkurencia.

Hogyan? Hát úgy, hogy amíg ők 1 valamire koncentrálnak, 1 valamiről szereznek rengeteg tapasztalatot, Te addig 4-5 fele figyelve próbálsz innen-onnan tanulgatni, és ennek az lesz a vége, hogy a te vállalkozásod alacsonyabb színvonalúnak tűnik majd.

Koncentrálva használd fel a tőkédet és inkább az egyszerű verzióra költs több pénzt, hogy biztosan minőségi weboldalad legyen.

Amennyiben már van tapasztalatod, van egy szuperül felépített termékpiramisod, van elég tőkéd, akkor lehet komoly és komplex weboldalad. Azonban, számolj azzal, hogy ez sokba fog fájni, ebbe sajnos bele kell invesztálni egy komolyabb összeget.

Szerintem ez egy hasznos téma, amiről nem beszélünk eleget. Ha szeretnél erről egy rövid, kb. 10 perces videót is nézni, kattints ide, és lesd meg YouTube videómat.

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!