fbpx

Webdesign: siker faktor vagy elhanyagolható tényező?

Webdesign: siker faktor vagy elhanyagolható tényező?

Elengedhetetlen dolognak tartom, hogy amikor weboldalt készíttetsz, gondolkozz el azon, hogy mekkora figyelmet, mekkora energiát és mennyi erőforrást kell a webdesignra fektetni.

A több száz elkészített weboldal és rengeteg megszerzett tapasztalat után, úgy látom, ez egy olyan téma, amit érdemes boncolgatni.

Először is, lényeges meghatározni, hogy egy új vállalkozásnak az első weboldalát akarod felépíteni, vagy egy már meglévő oldalad szeretnéd felújítani, felfrissíteni. Ugyanis hatalmas különbség van a kettő között, de ami életbevágóan fontos mindkét esetben az a lényeglátás.

Azaz, meglátni, hogy a Te saját vállalkozásodban mekkora jelentősége van a webdesignnak. Ezt mindenképp fel kell mérned mielőtt elkezded.

Mi azt tapasztaljuk, hogy mindenki úgy gondolja, a designnak hatalmas szerepe van az értékesítésben, ezért általában ez túlzott figyelmet kap, és más, valóban számottevő tényezők háttérbe szorulnak.

A legyakoribb eset, amikor valakinek még nincs kiépítve az online értékesítési folyamata, nem ért el komoly eredményeket, de elkezdi a weboldal felépíttetését, és fennakad a webdesignon. Olyanokkal foglalkozik indokolatlanul sokat, hogy milyen legyen a gomb árnyalata vagy mekkora legyen a kép mérete.

Azonban a helyzet az, hogy a webdesign még 1 ezred százalékot sem javít az értékesítési eredményeken.

Hadd hozzak erre egy saját példát. Anno, amikor a pályázatíró cégünkben Leventével összetákoltuk az első weboldalunkat, akkor mi egyáltalán nem érettünk a webdesignhoz, ezért pocsékul nézett ki.

A szakmában lévők kinevettek minket, meg mondogatták, hogy ezzel csak hülyét csinálunk magunkból, és nem leszünk sikeresek. Azonban, ezzel az összetákolt, csúnya weboldallal több száz milliós bevételt generáltunk pár év alatt. Csupán azért, mert bombabiztos stratégiára volt kiépítve, és az értékesítési rendszerünk remekül működött.

Tehát, egy szó, mint száz, senkit sem érdekel a webdesign, ha jól ki van dolgozva a stratégiád.

Van 4 pontom, amin szerintem érdemes elgondolkodni, amikor webdesign mellett döntesz.

  1. Lényeglátás – azaz, lásd, mennyire számottevő a te saját, specifikus vállalkozásodban a webdesign, annak érdekében, hogy vásároljanak tőled. Ha te elmerülsz az apró részletekben, akkor ez legyen egy tükör számodra. Nem szabad elveszni a részletekben.

  2. Nem neked kell, hogy tetsszen, hanem a célközönségednek – a design kialakításánál soha ne azt nézd, hogy neked személy szerint mennyire jön be az adott stílus, mennyire a te kedvenc színeidben tündököl az oldal, hanem azt vedd figyelembe, hogy az adott piacon, a te célközönségednek mik az igényeik, és nekik mi tetszene. A webdesignodnak a célközönségedet kell kielégítenie, az ő ízlésükre kell formálnod, ne a sajátodra.

    Hiszen, gondolj csak bele: ha te nyugdíjasoknak értékesítesz, akkor több, mint valószínű, hogy ami neked tetszene (vagány, modern oldal), attól az idősek elszörnyednének, hiszen teljesen mások az igényeik.

  3. „A kész jobb, mint a tökéletes” – mondta Mark Zuckerberg nagyon is helyesen. Hidd el, szükségtelen heteket eltölteni azzal, hogy ez a gomb ne itt legyen, ez a szó legyen félkövér, stb. Soha nem lesz tökéletes a design, mert minél többet nézed, annál több hibát fedez fel benne. Ezzel csak elpazarolod az energiád, időd és pénzed – nem éri meg.

  4. Most jön az ökölszabály: adott B2C piacokon igenis meghatározó tud lenni a webdesign, ilyen pl. amikor termékeket árulsz, mint táskákat, ruhákat. Ezekben a business-ekben igenis fontos a megjelenés, de figyelj arra, hogy a design ne vegye el a reflektorfényt a termékekről, hiszen nem az a lényeg. Hagyd érvényesülni a terméket.

B2B piacokon ez kevésbé fontos, mert ott inkább a tartalom és az információ lényeges.

Nos, szerintem ezen a 4 szemponton érdemes végig menned, amikor a weboldalad design-ját készíted.

És ne felejtsd el, a legeslegfontosabb az, hogy gondold át, a te vállalkozásodban mekkora jelentősége van a designnak. Mérd fel, mennyi erőforrást kell befektetned, és ezt kontrolláld is.

Van ebben a témában egy 13 perces videóm is a YouTube-on, amit ide kattintva érsz el. Nézd meg, hátha tudok még újat mondani neked 🙂

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

“Webdesign: siker faktor vagy elhanyagolható tényező?” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Köszöntelek, Christian vagyok az MnT Marketingtől. Ha kérdésed van a fetni cikkel kapcsolatosan vagy esetleg szeretnél a témáról beszélgetni, akkor nyugodtan írd meg itt egy kommentben!

    Válasz

Szólj hozzá!

További bejegyzések:

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Készítsd el saját vevőszerző rendszered!