fbpx

Hogyan válassz webes szakembert?

A kis csapatunkkal több, mint 100 projektet vállaltunk az utóbbi években, és többek között feltűnt az, hogy rengeteg vállalkozó nem a megfelelő webest választja.

Ez azért hatalmas probléma, mert ha elsőre sikerülne egy olyan emberrel vagy csapattal együtt dolgoznod, akkor tengernyi időt és pénzt spórolnál meg.   

Ami az egészben a legeslegfontosabb az az, hogy tisztázd, Neked pontosan milyen weboldalra van szükséged. Ugyanis lehet, egy névjegyoldal elég, vagy egy sok-sok aloldalas honlap fekszik Neked és a vállalkozásodnak.

Sokan úgy vannak vele, hogy csak elmennek a weboldalkészítőhöz, semmilyen konkrét elképzelés, semmilyen terv nélkül, és azt gondolják, ő majd megoldja nekik. És igen, valóban felépíti neked a weboldalt, azonban manapság már nem elég „csak” lekódolni egy patentül működő oldalt, mert ilyenje mindenkinek van. A weboldalak manapság már csak a marketing folyamat egy pici része.

Amiben mi hiszünk, és amivel mi dolgozunk az MnT-nél az az, hogy a stratégiára épített weboldalak tudják hozni a legnagyobb sikert.

Ehhez pedig, szükséged van egy marketing szakemberre, aki a stratégiádat kidolgozza. Ezután fog világossá válni, hogy Te pontosan mire fogod használni a weboldalad, és hogyan kell kiépíteni.

Továbbá, azt is le kell szögezni, hogy fog kinézni az értékesítési folyamatod, hogyan lesz kialakítva az értékesítési tölcséred, és hova jön be a weboldal.

Ezután a szövegírásra kell még komolyabb hangsúlyt fektetni, hiszen az üzenet, a szövegezés a weboldal lelke. A professzionálisan megalkotott szöveg ma elengedhetetlen egy bombabiztos oldalhoz, hisz nem szabad túl szakmainak vagy túl konyhanyelvinek lennie, ugyanakkor legyen könnyen fogyasztható, szórakoztató, de egyben edukáljon. Ez már így írásban is elég bonyolultnak hangzik, nemhogy gyakorlatban. Ezért ez egy külön műfaj, amit érdemes profi szövegírókra bízni.

Mivel többfajta perspektívát és logikát igényel egy weboldal felépítés, azt ajánlom gondolkozz csapatban. Keress kis csapatokat, akik ezt a projektet megvalósítják neked. Vagy, keresd meg külön-külön mindegyik szakembert, és mire elérsz a fejlesztőhöz, legyen meg a marketing stratégiád, a szöveged és esetleg egy design elképzelésed is.

Ha egy olyan valakit bízol meg ezzel, aki csak a fejlesztéshez ért, hanyagul mondod el mit-hogyan szeretnél, garantálom, pocsék oldal fog születni.

Összeszedtem neked a tapasztalat során szerzett tanácsaimat:

  1. Amennyiben megteheted, inkább webes csapatokat keress, ne csak egyszemélyes vállalkozást, mert nem fogja kielégíteni a projekted minden aspektusát.
  2. Ne hagyatkozz a baráti ajánlásokra. Ha másnak bevált az egyik webed, nem biztos, hogy a Te oldaladat is szuperül építi majd fel, hiszen lehet neked egy irtó komplex honlapra van szükséged, miközben az ismerősödnek csak egy névjegyoldalt épített ki.
  3. Mielőtt belevágsz a dolgok közepébe és kifizetsz több százezer forintot a weboldalra, beszélgess a webessel, győződj meg arról, hogy van köztetek összhang, hogy fogtok tudni együtt dolgozni.

Oké, ez mind szép és jó – gondolhatod magadban, de hol és hogyan találjam meg álmaim webesét?

Hát úgy, hogy olyat keresel, akinek van egy erős marketing kommunikációja.

Ebből meg tudod állapítani a személyiségét, látod, hogy mennyi energiát fordít az edukálásra és azt, hogy szakmailag hogyan teljesít, mert látni fogod a referenciáit.

Akik marketingelnek, valószínűleg ügyesebbek, mert tesznek azért, hogy észrevegyék őket az emberek, vállalják magukat nyilvánosság előtt – ez csakis jó jel lehet 😊

A legutóbbi YouTube videómban ezt a témát pedzegetem. Ha van kedved, ide kattintva nézd meg a 12 perces beszámolómat.

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!