fbpx

Mikor cseréld le régi weboldalad?

Mikor cseréld le régi weboldalad?

Ezt a témát 2 dolog miatt is választottam:

  1. Rengeteg elavult weboldal jön velem szemben manapság. Ugyanis sokan azt hiszik, ez egy egyszeri invesztíció, egyszer felépítteted az oldalad, ott van a telefonszámod, az email címed és jó az úgy jó sok évig.
  2. Gyakran felmerül a kérdés, hogy ha nekem már van weboldalam, az „mikor jár le”? Háyn évig használhatom, hogy tervezzek vele?

Alapvetően, minden weboldalnak van egy természetes amortizációja technológiai szempontból, főleg ha nem egyedi fejlesztésű, hanem Word Press-es, hiszen azt karban kell tartani és évr4ől évre fizikailag, effektíve romlik az oldal, csökken az értéke.

Viszont most nem erre akarom fektetni a hangsúlyt, hanem arra, hogy tartalmilag meddig használható egy weboldal.

Ugye legtöbbször az a forgatókönyv, amikor elindul egy vállalkozás (amennyiben a vállalkozónak ez az első business-e és új neki a terület) nem igazán van tapasztalata az illetőnek, nincs mögötte komoly piackutatás és ezért próbál érzés alapján menni.

És akkor a sorrend általában cégnév, logó, névjegykártya és weboldal készítés. Legtöbben így vágnak bele, és kimarad egy roppant fontos dolog, a marketing stratégia kiépítése, és később jönnek csak rá, hogy ja, ez is kellett volna.

Ezért az elején a weboldal kevésbé megalapozott információkra alapszik, a termékkínálat vagy maga a szolgáltatás még nem érett meg.

Ez teljesen normális, mert az első pár évben, ahogy gyűjtöd a tapasztalatot, rengeteg minden fog változni a vállalkozásodban, hisz rájössz erre-arra, és kirajzolódik előtted, hogy pontosan milyen irányba szeretnél menni.

Nekünk az MnT Marketingnél pl. most vagyunk az 5. évünkben, és eddig volt legalább 5 teljesen új weboldalunk, mert menet közben megváltozott a pozicionálásunk, a szolgáltatásunk és a célközönségünk.

Egy vállalkozás tipikusan az első 3-5 évben sokat változik, és utána lesz stabil. Nekem az a tippem, hogy gondold át, hogy a marketinghez, amit csinálsz, az értékesítési folyamatodhoz a weboldalad mennyire felel meg.

Ha pl. a célközönségedben komoly változás volt, akkor nekik már nem lesz jó az eddigi weboldalad.

Ha pedig mondjuk kialakítottál egy olyan értékesítési tölcsért, amiben a blogolással szerzed az érdeklődőket, akkor nem biztos, hogy egy olyan alap honlapra van szükséged, ami a „Rólunk” résszel indít a kezdőlapon.

Tehát mindenképp ellenőrizd le gyakran, hogy a weboldalad és a marketinged egy hullámhosszon van.

Az én tanácsom az, hogy okvetlenül évente legyen egy audit és aprólékosan nézd végig az oldalt, frissítsd. De ez az egy év az a minimum, gyakrabban is lehet, sőt.

Számolj azzal is, hogy az első 3-5 évben akár fel évente vagy akár havonta is változtatni kell majd dolgokon.

És nem utolsó sorban, érdemes mindig követni a technikai újításokat, és beleépíteni őket az oldaladba, hogy naprakész legyen és szuperül működjön 😊

Ebben a témában van egy 10 perces YouTube videóm, amit ide kattintva érhetsz el. Ha érdekel a téma, nézd meg te is.

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!