fbpx

A weboldal tervezés 6 mérföldköve

A weboldal tervezés 6 mérföldköve

Miután felépítettünk több, mint 100 weboldalt, gondoltam elmondom nektek mi hogyan csináljuk és mi a bevált módszerünk.

Először is leszögezném, hogy ahogyan mondani szokták, a siker a tervezőasztalon van.

A mi munkánk jelentős része is tervezés, hiszen, hogy őszinte legyek, minden azon múlik. A mi áraink egy weboldal elkészítéséhez nem azért magasabbak az átlagnál, mert atomfizika nehézségi szintű lenne maga az oldal kiépítése, hanem azért, mert mi alaposan megtervezünk mindent, kutatunk és mélyen gondolkodunk.

6 pontban összeszedtem, mik azok a lépések, amin végig kell menni egy weboldal kiépítésnél, mik a mérföldkövek a folyamatban.

1. Minden a marketing asztalnál kezdődik, ahol felépítjük a marketing stratégiát – ez a processz 50%.

Azzal kezdjük, hogy alaposan megvizsgáljuk, pontosan milyen igényt elégít ki az ügyfelünk és vállalkozása.
Ez pitiáner dolognak hangozhat, azonban itt nem egy felszínes kijelentésről van szó, mint pl., hogy könyvelő cégje van. Mélyre leásunk, megtalálunk egy olyan mély fájdalompontot vagy vágyat, amit nem sok piaci szereplő elégít ki – ezzel meghatározzuk a szegmenst, akik a célközönségünk lesz. Erre egy tökéletes példa egy olyan cég, amely a budapesti fogászati klinikáknak segít könyvelő váltásban, és nekik vállalja a könyvelést.

Elég specifikus, nem? 😊

2. Megnézzük, kik is ezek a potenciális vevők, mi járhat a fejükben, mik a szokásaik, mik a gátlásaik, stb.

Ezt nehézkesen lehet megvalósítani, ha az ügyfélnek még nincsenek vevői, de megoldható. Viszont, amennyiben már vannak vevői/ügyfelei/vendégei, akkor kérdőívekkel és 1-2 interjúval igazán szép infókat lehet szerezni, amire lehet építeni.

3. Halál pontosan, lépésről lépésre meghatározzuk mi lesz az értékesítési folyamat.

Enélkül lehetetlen jó oldalt kiépíteni, hiszen ha mondjuk az értékesítési folyamatnak része a blog vagy egy ingyenes anyag, akkor ezeknek mind szükség van aloldalakra.

Itt véget is ér a stratégiai tervezés – ez volt a nehezebbik fele. Komoly munka, mely rengeteg időt és előkészületet igényel.

4. Webdesign megtervezése – most következik a kreatív, vizuális része a dolognak.

Mivel mostanra már ismered a piacot, a célközönséget és a konkurenciát, pontosan tudod, mi lenne a megfelelő design. Most már, annyit foglalkoztál a célközönséggel és a potenciális vevőkkel, hogy biztosan képes leszel olyan designt kreálni, amivel elnyered a tetszésüket.

5. Szöveg professzionális megírása – ennek bombabiztosnak kell lennie.

Miután megismerted a potenciális vevőt, tudod mi jár a fejében, mire vágyik és pontosan milyen problémára szeretne megoldást találni, könnyedén írsz olyan szöveget, mellyel megérinted. Meg tudod fogni, hisz azt fogja érezni, hogy „hűha, ez aztán megéri nekem”. Azonban, ha kihagyod előtte a kutatást, lehetetlen eltalálnod a megfelelő stílust.

6. Megvalósítás, azaz az oldal tényleges felépítése.

Miután a kirakós minden darabja megvan, mehet az oldal felépítése. Ez az utolsó lépés, ami igazából már könnyedén megvan, amennyiben az előző 5 pontot mind alaposan kidolgoztad.

Amit ebből az egész írásból vigyél magaddal az az, hogy tervezés, alapos kutatás és egy erős stratégia kiépítése nélkül nem fogsz tudni egy működőképes weboldalt felépíteni.

Nekünk is csak azért megy, mert megcsináljuk a házit, és kutakodunk 😊

Erről volt szó a legutóbbi YouTube live videómban. Ha érdekel a téma, ide kattintva nézd meg a 10 perces videómat.

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!