fbpx

Referencia vagy vásárlói vélemények – Mit prezentáljak az oldalamon?

Referencia vagy vásárlói vélemények – Mit prezentáljak az oldalamon?

Aki tapasztalt vállalkozó, az bizonyára tudja, hogy a referencia és a vásárlói vélemények kritikus elemei a weboldalaknak – azonban nem mindegy, mikor, hogyan és melyiket tünteted fel, ugyanis más-más célt szolgál a kettő.

Pár hete épp erről beszéltünk az egyik ügyfelünkkel, ezért gondoltam feldobom nektek is a témát.

Sokan, akik weboldalt készíttetnek velünk, kifejezetten kérik, hogy legyen egy referencia aloldal is a weblapon, mert, hogy „ezt keresik a vevők”. Ez a kijelentés részben ugyan igaz, de manapság már nem elég csupán az eddigi munkáidat feltüntetni.

Elmondom miért, figyelj.

Korábban, egy egyszerű példával szemléltetve, ha egy asztalos lefényképezte a konyhát, amit elkészített és feltöltötte a honlapjára, ez tökéletesen elég bizonyíték volt mindenkinek arra, hogy ő igenis ügyes, jól végzi a munkáját. Viszont manapság könnyű akárhonnan képeket letölteni vagy Photoshopban manipulálni ezeket, és sokan visszaélnek a technológiai adottságokkal.

Ráadásul, az embereknek már nem elég az, hogyha egy konyha szép. Azt szeretnék, hogy tartós legyen, évekig maradjon meg rajta a fényezés és le lehessen róla könnyen törölni az olajfoltokat. Igen ám, de ezt egy fénykép a referencia oldalon nem adja vissza. Kinézetről nem lehet megállapítani, hogy valami kiemelkedő minőségű vagy sem.

Ha belegondolsz, a mi esetünkben is ez van: lehet szép egy weboldal, de ettől még lehet lassú, nem működhetnek a gombok vagy lehet pocsék a szövegezés. Pont az, ami a vevőnek releváns lehet, az nem derül ki a referenciákból.

Egy szó, mint 100, a referencia ma már nem elég, mert a fogyasztók mélyebb információkra éheznek. Tedd ki nyugodtan a referenciáid az oldalra, jó, ha ott van, és impulzív vásárlásokkor akár döntő tényező is lehet.

Viszont, amit tilos kihagynod, az a vásárlói vélemények. Ezt egyszerűen muszáj feltüntetned az oldaladon, ha jót akarsz magadnak és a vállalkozásodnak.

Hadd mondjam el előtte még, hogy a vásárlói véleményeknek is 2 szintje van és hogy szerintem melyik az értékesebb, és miért.

1. Visszajelzés a folyamatról: ez akkor van, amikor egy vállalkozó összeszedi az ügyfelei/vevői véleményét arról, milyen volt az együttműködés. Ilyenkor szokták elmondani, hogy „Kedvesek, segítőkészek voltak, mindig el lehetett őket érni. Szuper volt velük együtt dolgozni”.

Azt kell mondanom, hogy ez a minimum. Igenis legyél kedves, legyél korrekt és válaszolj időben. Ez nem egy extra dolog, ez az alap elvárt viselkedés, és ez nem fogja meggyőzni a látogatókat, hogy vásároljanak tőled.

Azonban, ami igen, az a 2. pont.

2. Visszajelzés az elért eredményről: ez az, amikor a vevőid/ügyfeleid elmesélik, miben és hogyan segített nekik a terméked/szolgáltatásod, honnan hova jutottak vele, milyen problémájukat oldotta meg, és hogyan lett jobb tőle az életük.

Az, hogy valaki őszintén elmondja ezeket, növeli a terméked hitelességét, mert az emberek a társaikban bíznak, nem brand-ekben. Ez a legerősebb fegyver, amivel megfoghatod a látogatókat, hiszen azt fogják gondolni „Oh, ha neki sikerült, nekem is fog!”.

Tehát, amikor az ügyfeleid azt kérik tőled, hogy mutass pár referenciát, és te valóban előszeded a referencia oldalon feltüntetett képeidet, azzal hibát követsz el. Vállalkozóként nyugodtan felhívhatod az ügyfeled figyelmét arra, hogy fogyasztóként ő is hibát követ el, mert a referencia nem fogja megmutatni neki igazán, hogy jó-e a termék/szolgáltatás.

Úgyhogy, mond el neki nyugodtan, edukáld. Mond, hogy figyelj, elküldöm a referenciát, de azzal nem sokra mész, úgyhogy küldök pár vásárlói véleményt is, velük ezt az eredményt tudtuk elérni, és ugyanezt tudom neked is ígérni.

Hidd el, sokkal mélyebb benyomást keltesz majd ezzel.

Fontos megérteni, hogy a referencia egy kívülről látható dolog, bizonyíték, hogy meg tudok valamit csinálni, de ez mára már nem elég. Úgyhogy kezdj el vásárlói véleményeket gyűjteni.

Van erről egy 14 perces YouTube videóm is. Ha többet szeretnél tudni a témáról, ide kattintva nézd meg a videót 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!