fbpx

A weboldal nem csodaszer – marketing nélkül nem működik

A weboldal nem csodaszer – marketing nélkül nem működik

Elárulok valamit: a weboldal nem csodaszer. Nem fog exponenciálisan növekedni a bevételed és szárnyalni a vállalkozásod csak attól, hogy lesz egy weboldalad.

Az MnT Marketingnél tulajdonképpen mi is ezt ígérjük, hogy ha weboldal készíttetsz, jobban fog menni a cég és növekedik a vevőszerző képességed. Azonban, így nem teljes a kép.

Beszéljük át, hogyan fog ez ténylegesen működni.

Manapság nem úgy működik az üzlet, hogy invesztálsz pár 100 ezret egy weboldalba, és akkor hatra dőlhetsz, mert majd virágzik magától a business. Ez kb. 15-20 éve volt így, amikor a vállalkozások csak egy kis töredéké rendelkezett weboldallal, viszont ma már mindenki jelen van az online térben, és nem nagy cucc, ha van egy honlapod.

A weboldal már nem egy önálló eszköz, hanem egy komplex marketing folyamatnak, egy stratégiának az egyik eszköze, a folyamat egyik ága.

Önmagában a weboldal nem fog marketing nélkül működni. Ami vevőket hoz majd, az a marketing folyamat, és ennek egy része a weboldal.

Épp ezért, nekem az a véleményem, hogy akkor érdemes weboldalba invesztálnod, ha a marketinget is kőkeményen csinálod mellette. Sokszor, amikor egy ügyfelünknek átadjuk az oldalát, jön a kérdés: „Hogyan tovább?” és „Segítetek majd a marketingben? Ki fogja csinálni? Mert én nem értek hozzá.” Nos, az, hogy ki fogja csinálni a marketinget, egy kardinális kérdés, ami a legeslegelején kell eldönteni.

Adok hozzá egy kis segítséget.

Rendkívül piacfüggő, hogy komolyabb, tervezett marketing nélkül meddig tud előre haladni egy vállalkozás. Egy olyan piacon, ahol túlnyomó a kereslet, mint pl. az építőipar, ott elég, ha az embernek van egy kis egyszerű névjegyoldala és havi pár órát foglalkozik csak a marketinggel, lenyom egy-egy hirdetést néha. Azonban, versenypiacon ezt lehetetlen így megúszni.

3 féle képpen bonyolíthatod le a marketinged:

  • Felveszel egy marketingest
  • Kiszervezed egy marketing ügynökségnek
  • Te magad csinálod

Amielőtt ezt eldöntöd, azt kell végig gondolnod, hogy van-e pénzed arra, hogy egy komoly, megbízható marketingesnek szervezd ki ezt a feladatot, vagy valakinek eleget fizess ezért a saját cégeden belül. Ugyanis, ha pl. kiszervezed, havi 50-60 ezer Ft erre korántsem elég, mert kemény munkát igényel, és ebből a pénzből maximum heti 10 órát fognak a te marketingeddel foglalkozni, és hidd el nekem, az kb. semmire sem elég. Ha ilyen ütemben haladnak a dolgok, közel egy év is eltelhet addig, amíg ennek meglátszik az eredménye.

Úgyhogy gondold át, lesz- e a cégednek érdemleges marketing tevékenysége, vagy sem. Ha úgy döntesz igen, akkor van-e erre kereted, szeretnél-e erre pénzt szánni, vagy esetleg te tanulnál bele.

Ha ez eldőlt, azután tudsz arra rátérni, hogy kell-e neked weboldal, hiszen ahogy említettem, ez egy marketing eszköz, ez a marketing stratégiádnak egy része, és ennek valakivel igenis komoly feladata lesz.

Amennyiben nem tervezel aktívnak lenni az online marketingben, akkor elég egy olcsóbb névjegyoldalba invesztálnod, nem kell fél millió Ft-ért profi weboldalt csináltatnod. Nekünk sajnos számos olyan ügyfelünk van, akik sok 100 ezret kifizettek a weboldalukért, és a végén nem használták. Te ne akarj így járni.

Ugyanakkor, ha egy profi weboldalad lesz, és komolyan használod és foglalkozol vele, az jelentős eredményt fog hozni. Azt ajánlom, konzultálj egy tanácsadóval mielőtt belevágsz ebbe.

Egyébként van erről egy 12 perces YouTube videóm is. Ide kattintva nézd meg, ha érdekel a téma. 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!