fbpx

Így használd a weboldalt a marketingben – 4 kritikus pont

Így használd a weboldalt a marketingben – 4 kritikus pont

Gondoltad volna, hogy a vállalkozások 60-70%-a rendelkezik már weboldallal? Hihetetlen!

15 évvel ezelőtt, ha valakinek weboldala volt, az már szinte elegendő volt ahhoz, hogy piacvezető legyen a saját területén, hiszen nagyjából 10-ből 2 vállalkozó engedhette meg magának.

Manapság azonban mivel a weboldal szinte magától értetődő dolog, sokkal nagyobb a kínálat az online térben, mint a kereslet, és attól, hogy van egy weboldalad, nem lesznek vevőid. Épp ezért, tudatosan kell használni az oldalad.

Ez nem egy dísz, egy pluszban leírható sor a névjegykártyán. Komoly vevőszerzési fegyver tud lenni – ha okosan használod.

Ahogyan már előző írásaimban említettem, a weboldal elkészíttetése előtt kötelező kiépíteni a marketing stratégiád, mert abból fog kiderülni mire és hogyan fogod használni a honlapod, azaz hogyan lesz majd érdemes felépíteni.

Létezik 4 kritikus pont, amin érdemes átmenni a tervezés során, ami az idegenekből vevőket generál. Ez az a 4 mérföldkő, ahol lehet a weboldalt vevőszerzésre használni. Mi az MnT Marketingnél mindegyiken végig megyünk, mert látjuk, hogy igenis működik.

Szerintem érdemes kipróbálni legalább egyszer.

Tehát, a 4 szent pont a következő:

1. Érdeklődök generálása

A vevőszerzési folyamat egyik legszámottevőbb része az érdeklődök generálása. Folyamatosa, nagy mennyiségben (1000-es nagyságrendről van itt szó) kell tudatni az emberekkel a vállalkozásod létezését, azt, hogy mivel foglalkozol, és ezzel megtalálni azokaz, akiknek lehet, hogy pont arra van szükségük, amit te nyújtasz.

Ebben a fázisban fontos, hogy ne eladni akarj, mert a hideg érdeklődök nem fognak elsőre vásárolni. Szép lassan kell közelíteni.

Erre több taktika is létezik. Amit mi a legjobban szeretünk használni, az a blog. Ezzel mi adunk valamit a látogatónak, ingyen értéket, tudást adunk neki, segítünk elindulni az útján – bizalmat építünk. Nem üldözzük el őket azzal, hogy az arcukba nyomjuk, hogy vásároljanak.

2. Regisztráció

Tipikusan, amikor valaki rámegy az oldaladra, nem fog elsőre vásárolni, mert csak körbenéz, tájékozódik. Azonban, egyértelmű, hogy érdekli a dolog, ezért nem szabad elveszíteni. Meg kell fogni az érdeklődőt és kapcsolatban maradni vele.

Ezt úgy tudod elérni, hogy telerakod a weboldalt olyan elemekkel, amelyekkel kötődést lehet kialakítani: feliratkozási lehetőség, ingyenes anyag letöltése (elérhetőségért cserébe), felhívás arra, hogy keresse fel a közösségi média platformjainkat, és kövessen be minket, stb. Számtalan lehetőség van erre, csak kreatívnak kell lenned.

3. Felmelegítés

Ez még nem értékesítés. Ebben a szakaszban rendkívül fontos az edukálás, segíteni az érdeklődőknek felkészülni a vásárlásara, ezzel plusz bizalmat kiépíteni. Rengetegszer a vásárlás azért nem valósul meg, mert nincs bizalom. Nem tudja a potenciális vevő, hogy tényleg kiszállítod-e neki vagy minőségi-e a szolgáltatásod.

Mi pont ezért építettük fel a kezdőoldalunkat úgy, ahogy. Csekkold le te is. Emellett szakmai edukációs oldalakat is kiépítettünk, mint pl. a „Kezdd itt” menüpontunk, ahol elmagyarázzuk a látogatóknak, mire számíthatnak tőlünk.

4. Értékesítés a felmelegített vevőknek

Ilyenkor ki kell választanod a megfelelő értékesítési stratégiát, pl. kampányolás, ami egy egyedi, időszakos, kihagyhatatlan ajánlat. Erre külön értékesítési aloldalt érdemes kiépíteni a weboldaladra. Itt már csak eladni szeretnénk, kezelni a potenciális vevők kifogásait és elutasíthatatlant ajánlatot tenni.  

Nos, ez lenne a siker recept. Érdemes egy marketing szakemberrel konzultálni erről, és belevágni a folyamatba. Lehet, hogy hosszadalmasnak tűnik, de hidd el, megéri. Sokkal nagyobb arányban fognak az érdeklődőid vevőkké alakulni, hiszen felmelegítetted őket, bíznak benned és szívesen vásárolnak tőled.

Van egy 16 perces YouTube videóm a témáról. Ha szeretnél többet megtudni, ide kattintva nézd meg a videót! 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!