fbpx

A weboldalad sikerének kulcsa: helyes pozicionálás

A weboldalad sikerének kulcsa: helyes pozicionálás

A pozicionálás a kedvenc témáim egyike, és mindig nagyon szívesen beszélek erről.

Hogy miért szeretem ennyire?

Mert a pozicionálás egy rendkívül erős marketing fegyver, amely önmagában is képes sikereket hozni neked. Amennyiben helyesen pozicionálsz, ki tudsz tűnni a tömegből, és felülemelkedhetsz a konkurencián.

A sok-sok éves tapasztalatom során, azt vettem észre, hogy a weboldal készítésnél nagyon gyakori jelenség az, hogy az ügyfelek, akik jönnek weboldalt készíttetni, azt szeretnék, hogy kizárólag csak is arról szóljon a weboldaluk, ami a termékük vagy a szolgáltatásuk.

Pl., ha valaki weboldal készítéssel foglalkozik, annak csak a weboldal készítés jelenjen meg az oldalán, ha kutyatápot árul, csak a termékről legyen infó, ha pedig stresszkezelő tanfolyamokat, akkor pedig csak a stresszkezelésről szóljon az oldala.

Azonban, ez hatalmas problémát szül: egy csepp leszel a tengerben.

Millióegy weboldal van, amely stresszkezelést árul, ezért, ha nem tűnsz ki a tömegből, csak akkor fognak téged választani a potenciális vevők, ha neked a legalacsonyabb az árad. És szerintem ezt nem akarod.

Hoztam neked néhány példát, amikkel megmutatom, hogyan lettek sikeresek azok, akik szembementek ezzel, és mertek mások lenni, mint a konkurencia.

Wolf Gábortól hallottam a következő siker storyt: néhány évvel ezelőtt, egy amerikai hölgy, aki hatalmas kutyarajongó volt, elkezdett blogot írni a kutyákról, kutyatartásról, nehézségekről, amikbe ütközött a kis kedvencével. Mindenről is írt, ami kutya. Óriási követőtábora lett, az emberek imádták a blogját, mert hasznos infókat osztott meg, segítséget nyújtott a hozzá hasonló gazdiknak.

Majd valaki felkereste, és felvilágosította, hogy egy hatalmas aranybányán ül. Miért? Mert volt egy gigantikus követőtábora, több ezer ember, aki bízott benne. Így hát business ötlettel rukkolt elő a hölgy számára: áruljon kutyatápot.

Orbitális sikert aratott ezzel, a végén saját kutyatáp márkája lett, ami franchise-á nötte ki magát. És ha megnézed, ő egyáltalán nem kutyatáposként pozícionálta magát, hanem egyszerűen kutyaszeretőként. Egy olyan figura volt a követői szemében, aki hasznos infókat hozott, aki segíteni akart nekik, és akiben megbíztak. Ő nem kutyatápot akart rátukmálni az érdeklődőkre, ő csak segített nekik. Azonban ezzel elnyerte a bizalmukat, és utána egyértelmű volt, hogy tőle fognak kutyatápot venni, mert már ismerték és megbíztak benne.

Ugye milyen jó kis történet? 😊

Elmesélem nektek a saját példánkat is. A mi piacunkon hatalmas a verseny, hiszen rengetegen készítenek weboldalakat manapság.

Viszont, mi nem azt kommunikáljuk, hogy weboldalakat készítünk, hanem azt, hogy segítünk maximalizálni az online vevőszerzésed, és erre az eszközünk a weboldal lesz.

Látod a különbséget? Mennyivel szuperebb egy ilyen pozicionálás, mint egy száraz, weboldal készítésről szóló szlogen. Pont ezért van több ezer követőnk a platformjainkon, mert sikerült ezzel megfognunk az embereket.

Igaz, hogy egy ilyen fajta pozicionálás és kommunikáció sokkal több időt, energiát és munkát igényel, azonban megéri, mert ezzel fogsz tudni kiemelkedni a konkurencia fölé, ezzel leszel egy piros pont a sok fekete között.

Amit szeretném, hogy mindenképp megérts:

Nézd meg mi a mögöttes téma a vállalkozásodban, mi a végeredménye annak, ha valaki a termékedet/szolgáltatásodat használja, milyen fájdalmát vagy problémáját szünteted meg ezzel a potenciális vevőidnek.

Ezáltal, ha erre kezdesz el koncentrálni, a látogatóid azt fogják érezni, hogy te igenis megérted őket, pontosan tudod, mi a problémájuk és te erre megoldást kínálsz. Emiatt kialakul köztetek a bizalom, és hajlandó lesz akár a magasabb árat is kifizetni neked ezért.

Tehát ne feledd: a vállalkozásod sohasem a termékedről vagy a szolgáltatásodról szól, ez csak egy eszköz. Ami igazán számít, az a végeredmény, amit a potenciális vevőid elérhetnek a segítségeddel. Erre kell fókuszálnod.

Van ebben a témában egy 13 perces YouTube videóm is, ha gondolod ide kattintva nézd meg. 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!