fbpx

Ezt ajánlom, ha kevés a pénzed weboldalra

Ezt ajánlom, ha kevés a pénzed weboldalra

Ha ezt a cikket olvasod, bizonyára már utánanéztél a témának, és láthattad, hogy a weboldalkészítés árak között hatalmas szórás van: 100-200 ezertől milliós nagyságig terjednek az árak.

Kezdő vállalkozóként pedig valószínűleg nem tudsz több 100 ezret költeni egy hibátlan weboldalra. Miután beindult a business-ed, már nem lesz nagy ügy, ha fél milliós összeget kérnek el tőled a webesek, de az elején ez nem ilyen egyszerű. Tudom, mert én is tartottam ott, ahol te 😊

Felmerülhet benned a kérdés, mitől ez a nagy szórás? Mitől drága vagy olcsó egy weboldal, nem ugyanazt tudja mind?

Nos, az utóbbira a válasz: nem. Elmondom miért.

Egy weboldalt 4 fő, alaposan kidolgozandó területből teszünk össze: szövegírás, webdesign, technikai megoldások és marketing stratégia.

Ezek az oldal alapanyagai, és ha bármelyik gyenge minőségű, a végeredmény is pocsék lesz. Nézzük meg őket egyesével.

Szövegírás: ez az egyik legkritikusabb elem. Magas szinten határozza meg azt, mennyi látogatóból lesz vevő. Komoly, hosszú munkaórákat kell belefektetni, hogy ez tényleg kiemelkedő legyen.

Design: ez határozza meg az első benyomást és önmagában is képes arra, hogy pozícionálja a vállalkozásod. Igazából, a látogatók a designból döntik el első körben, hogy megbíznak-e benned vagy sem.

Technikai megoldások: ide tartozik az oldal sebessége, a struktúrája, az aloldalak kiépítése, a SEO feltételek, stb. Mindennek prímán kell működnie ahhoz, hogy megtartsa a látogatót. Gondolj csak bele pl. a betöltődési sebességbe: ha 5 mp-nél többet kell várnod, valószínűleg kilépsz az oldalról.

Marketing stratégia: nem győzőm hangsúlyozni, mennyire létfontosságú egy bombabiztos marketing stratégia kiépítése. Igazából szinte ezen múlik minden, hiszen ha a weboldalad nem a megfelelő helyen és módon van beleépítve az értékesítési folyamatodba, nem sokra mész vele.

Nem piskóta ezt a 4 pontot szuperül kidolgozni, és épp ezért, minél többet költesz ezekre, annál kiválóbb lesz az oldalad.

Azonban, mi van akkor, ha nincs elég kereted erre?

Akkor okosan kell cselekedned. Ehhez van 2 opció, ami a mi ügyfeleink számára be szokott válni. Mondom is.

1. Komoly tanácsadás – olcsó kivitelező

Mivel meg van kötve a kezed, csak egy olcsóbb kivitelezőt engedhetsz meg magadnak, aki felépíti az oldalt. Ezzel az a baj, hogy ő nem fog neked a stratégia felépítésében segíteni, hiszen nem az ő dolga, hanem a marketingesé.

Tehát én azt javaslom, menj el egy marketingeshez, vállalj be nála egy komolyabb tanácsadást (több 10 ezer Ft), és ő ki fogja építeni neked a stratégiádat, elmondja milyen oldalra, milyen aloldalakra és funkciókra lesz szükséged. Ergo, papíron megtervez neked egy működő oldalt.

Ezután te szépen fogod a tervet, és elviszed egy webeshez, aki relatíve olcsón fizikailag felépíti neked az oldalt azon koncepció alapján, amit te a marketingessel kidolgoztál.

2. Drága kivitelező – részlet a weboldalból

A második opciód az, hogy elmész egy drágább kivitelezőhöz, ahol van marketinges, designer, szövegíró és IT-s, és elmondod neki, hogy ennyit tudsz rászánni, segítsen, hogyan tudod a lehető legokosabban felépíteni az oldalad.

Ilyenkor arra kell fektetni a hangsúlyt, hogyan tudod az értékesítési folyamatba beleépíteni az oldalad, és melyik szakaszában szeretnéd használni. Ugye az értékesítési folyamatnak 3 fő lépése van: érdeklődők megszerzése, érdeklődők felmelegítése és maga az értékesítés. A mi weboldalunk pl. minden pontot kiszolgál, rendkívül komplex.

Azonban, ki lehet venni egy-egy szakaszt is, és csakis arra építeni weboldalt. Ehhez hoztam 3 példát:

  • A weboldalon adatbázis felépítésre koncentrálsz, és webináron keresztül értékesítesz majd
  • Facebook live-ot tartasz, amiben érdeklődőket melegítesz fel, és onnan az értékesítési oldalra tereled az embereket, a weboldalon értékesítesz
  • Keményen blogolsz az oldaladon, a cikkek végén feliratkoztatod őket, majd email marketingen keresztül értékesítesz

Látod, így csak egy-egy szakaszát szükséges felépítened az oldaladnak, nem kerül majd olyan sokba. Idővel meg persze lehet bővíteni.

Szerintem ez a 2 opció szuperül működik, mi is fel szoktuk ajánlani azoknak az ügyfeleinknek, akik nem szeretnének olyan sokat költeni weboldalra – és sikeresek lesznek.

Van erről egy 10 perces YouTube videóm, ide kattintva meg tudod nézni. Hátha megjön neked is a nagy ötlet, hogyan tovább 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!