fbpx

Ezt csináld, ha sokat költöttél egy weboldalra, de nem működik

Ezt csináld, ha sokat költöttél egy weboldalra, de nem működik

A nyár folyamán sokszor eszembe jutott ez a téma, és most úgy döntöttem mesélek nektek erről.

Gyakran előfordul, hogy az érdeklődőknek, akik megkeresnek minket, van weboldaluk, de valamiért nem hoz nekik vevőket – és ezen szeretnének javítani.

Vannak esetek, amikor kénytelen vagyok azt közölni az ügyféllel, hogy igen, tudom te most fizettél ezért az oldalért egy rakat pénzt, volt egy elvárásod ezzel szemben, hogy megtérülő befektetés lesz, de az a helyzet, hogy nem tudok neked megoldást javasolni.

Azért hozzátenném, hogy ez a ritkább eset, de előfordul.

Ilyenkor a legtöbben makacsul ragaszkodnak a nem rég kifizetett weboldalukhoz, mert hogy ők erre pénzt költöttek és márpedig ezt fogják használni, ha törik, ha szakad.

Azonban, ennek általában az a vége, hogy még több pénzt szórnak el (hirdetésekre, marketingre) teljesen feleslegesen, mert rossz alapanyaggal nem lehet finomat főzni.

Amennyiben te is ebben a cipőben jársz, és azt tapasztalod, hogy nem jönnek a vevők, ez a 2 lehetőség létezik:

1. A weboldalad alkalmas a vevőszerzésre, csak pocsék a marketinged

Hogyha nem teljes tragédia a weboldalad, azaz szépen fel van építve, jó a design, még a struktúrája is egész ügyes, azonban mégsem hoz vevőket, akkor valószínűleg a marketing tevékenységeddel van a gond.

Vannak időszakok (pl. Karácsony) és iparágak (hiányszakmák), ahol elég csak néhány hirdetést lefuttatni, onnan a weboldalra irányítani az érdeklődőket, és voilá, megy a business. Azonban, a legtöbb esetben ez nem működik ilyen könnyen.

Szóval, gondold át: van egyáltalán marketing stratégiád? Van tudatos terved arra, hogyan fogsz érdeklődőket szerezni, hogyan fogod felmelegíteni őket?

Ne felejtsd el, hogy a piackutatás is ide tartozik, azaz: jó piacra léptél be? Differenciáltad magad, a terméked, a szolgáltatásod? Jó a pozicionálásod? Van versenyképes ajánlatod?

Ezeket mind át kell gondolni és tudatosan megtervezni, hiszen a marketing stratégia esszenciális a virágzó üzlethez. Ne hanyagold el.

2. Szuper a marketinged, de alkalmatlan a weboldalad

Neked nyugodt a lelkiismereted, mert elvégezted a házit: megcsináltad a piackutatást, van egy bombabiztos marketing stratégiád, tolod a hirdetéseket, azonban valami még sincs rendben.

Érkezik 2-3 látogató a weboldalra, de nem vásárolnak, egyből ki is képnek – akkor vesznek el a vevők, amikor az oldalra érkeznek.

Nos, ilyenkor érdemes egy webes szakemberhez fordulni, mert valószínű nagy gond van a weboldaladdal. Érdemes olyanhoz fordulni segítségért, ahol van marketinges, aki át tudja nézni a szövegezést, a strukturális felépítést, megnézik mim bukik el a dolog.

Manapság sok cégnél van lehetőség ingyenes konzultáció igénybevételére is, többek között nálunk is. Tehát én azt mondom, kérj segítséget.

Ami pedig elengedhetetlen, hogy magaddal vigyél ebből a kis irományból az az, hogy ha szakértők azt javasolják neked, hogy jobb lenne, ha csináltatnál egy teljesen új weboldalt, mert a mostanival nem sokra mész, akkor ne ragaszkodj a régihez.

Hidd el, a végén, ha összeadod a számokat, sokkal több kiadásod lesz a régi weboldallal.

A 2+1-es szcenárió pedig az, hogy a marketinged és a weboldalad is alkalmatlan a vevőszerzésre. Abban az esetben, menj el egy tanácsadásra, és egy profi segítségével dolgozzátok ki az új stratégiádat és weboldaladat.

Van ebben a témában egy 10 perces YouTube videóm. Ha érdekel, ide kattintva tudod megnézni. 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!