fbpx

A weboldal a kommunikációd középpontja

A weboldal a kommunikációd középpontja

Ha vállalkozó vagy, több, mint valószínű, hogy te is megtapasztaltad: az ütős marketing kommunikáció óriási kihívás, ugyanakkor elengedhetetlen.

Ahhoz, hogy egy érdeklődőből vásárló legyen, rengeteget kell edukálni, informálni az illetőt.

Gondolj csak bele: ha pl. egy autót szeretnél venni, akkor sokáig nézegeted a neten a különböző modelleket, a garanciákat, a bónuszokat, árakat és ajánlatokat. Nyilvánvalóan vannak olyan alap termékek, amiket csak úgy megveszel, de a legtöbb piacon lévő termék vagy szolgáltatás nem ebbe a kategóriába esik.

Ahhoz, hogy egy potenciális vevőből ténylegesen vásárló legyen, 3 fő lépcsőn kell őt felvezetni: problématudat, megoldástudat és terméktudat.

A problématudat az az állapot, amikor az illető ráeszmél arra, hogy van valamilyen fájdalma, hiánya vagy vágya, amit be szeretne teljesíteni. Ilyenkor te, mint vállalkozó, elkezded részletezni ezt a fájdalompontot, elkezded kommunikálni vele azt, hogy megérted, pontosan tudod mi a problémája.

Majd a megoldástudatban, elmondod neki, hogyan és mit kéne tennie ahhoz, hogy a problémája megszűnjön. Tudatod vele, hogy így meg úgy tudja elérni a vágyott állapotot.

Végül a terméktudatban, közlöd vele, hogy a te terméked/szolgáltatásod pontosan erre kínál megoldást.

Ezzel végig fogtad az érdeklődő kezét, bizalmat építettél ki és megmutattad neki, hogyan tudja orvosolni a fájdalmát. Ez a 3 állapot olyan infókat tartalmaz, olyan edukálást, amit mindenképp át kell adni a potenciális vevőknek annak érdekében, hogy meghozzák a vásárlási döntést.

Sokan ezt a közösségi média felületeken akarják közölni, azonban ez azért nem jó megoldás, mert ha ezt mind mondjuk 5 posztban közlöd a közönségeddel, akkor aki később csatlakozik, később követ be, nem fogja látni az előző posztokat. Akkor minden nap kiposztolod ugyanazt, újra meg újra?

A weboldal pontosan ezt küszöböli ki. Az oda kitett információ nem vész el, nem múlik el és nem kell fél év után kilométereket görgetni ahhoz, hogy valaki hozzájusson az infóhoz.

A standard, nélkülözhetetlen infókat muszáj ott megjeleníteni. A mi oldalunkon is így van megoldva, a célközönségünk legnagyobb problémájára, az online vevőszerzés maximalizálásra van felépítve a kommunikációnk.

Ehhez mi írtunk egy ütős blogcikket, amit a közösségi médiában hirdetünk, és onnan a weboldalra tereljük az érdeklődőket. Ezen felül emailben is küldünk ki infókat a feliratkozóknak, majd onnan visszairányítjuk a weboldalra, ahol elmondjuk a legfontosabb infókat a szolgáltatásainkról.

Látod már? Minden út a weboldalhoz vezet. 😊 Ezért merem azt mondani, hogy a weboldal a kommunikációd középpontja. Mert időtlen. Mert itt mindenki elsőre meglátja a lényeget. Mert itt mindenkinek átmegy az üzenet, aki csak megnyitja.

Úgyhogy, mi nem bízzuk a szerencsére, kihez jut el a mondanivalónk, és kihez nem, mert minden fontos dolog ott van a weboldalunkon.

A social media pedig arra van, hogy megtaláljuk az érdeklődőket, hogy magunkra vonjuk a figyelmet, bizalmat építsünk és vágyat keltsünk. Számunkra ez egy kiegészítő munka.

Azonban, ha te inkább a közösségi médiára alapozod a vevőszerzésed, mert mondjuk 20 ezer követőd van az Instagramon, akkor ott is gondoskodhatsz arról, hogy a kulcsfontosságú információk mindig mindenki számára elérhetőek legyenek, és edukáld, felmelegítsd az érdeklődőket. Instagramon, pl. az ún. story highlight-okban tudod csoportosítani a mondanivalód.

A lényeg, hogy ne bízd a véletlenre azt, hogy a potenciális vevők megtalálják-e azokat az információkat, amik ahhoz szükségesek, hogy vásárlókká alakuljanak.

Azt ajánlom, nézd át a saját felületeid, hogy nálad ott vannak-e ezek az infók.

Ha többet szeretnél erről tudni, van egy 10 perces YouTube videóm a témában. Ide kattintva tudod megnézni. 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!