fbpx

Legyen saját médiád

Igen, jól olvastad: legyen saját médiád. Nem úgy értem, hogy vedd át az irányítást a magyar sajtó és televízió felett, hanem alakítsd ki a saját kommunikáció csatornád, amivel vevőket szerezhetsz.

Elmesélem, mi hogyan tesszük ezt, miért és hogyan érdemes használni a weboldalad a marketingben és mi a legjobb módja ennek.

Vállalkozóként, gondolom te is tisztában vagy már azzal, hogy a marketinggel az a feladatunk, hogy minél több potenciális vevővel ismertessük meg magunkat, kommunikáljunk, kedveltessük meg magunkat és bizalmat építsünk, hogy a végén vásároljanak tőlünk.

Ezt a folyamatot nevezzük felmelegítésnek, és elég ritkán fordul elő az, hogy felmelegítés nélkül vásárolnak a fogyasztók.

Épp ezért, a legnagyobb vállalkozásod a médiád. Ugyanis, ha belegondolsz, az előző évszázadban és még most is, a médiában való szereplés, legyen az rádiós vagy TV-s reklám, újságban vagy óriásplakáton való megjelenés, mind hitelessé tette a vállalkozásokat, márkákat. Ezzel tudtak a nagy cégek brandet építeni.

És a mi feladatunk, kis vállalkozókként, pontosan ugyanez. Ehhez keresünk eszközöket az online térben, ezért posztolunk a közösségi média felületeken leginkább, ahol a folyamatos megjelenéssel üzeneteket adunk át, kommunikálunk a célközönséggel és referenciákat osztunk meg.

A közösségi média szuper eszköz erre. Azonban, számtalan nehézsége és veszélye van.

1. Először is, hatalmas a zaj. Piszok nehéz kitűnni a tömegből, nehezen vesznek észre az érdeklődök és az organikus terjedés az szinte lehetetlen.

2. A felületek algoritmusa folyamatosan változik: van, hogy a videós tartalmakat, van, hogy a képeket vagy épp a storykat részesíti előnyben, ezért mindig naprakész tudással kell rendelkezni ahhoz, hogy a megfelelő tartalmat posztold.

3. Nem a saját tulajdonod. Gondolj bele, sem a Facebook, Instagram vagy YouTube csatornád nem a te felületed. Neked ott csak egy fiókod van, ezért bármikor letörölhetik vagy korlátozhatják azt, amit posztolni szeretnél.

4. A közösségi média felületek arra törekszenek, hogy a felhasználó minél több időt töltsön a platformon, ezért nem támogatja a külső helyszínre terelő linkeket – azt sem, ha mondjuk a weboldaladra szeretnéd irányítani a követőidet, ahol jobban tudnál értékesíteni.

Szóval elég sok a macera a social media-val, de elengedhetetlen. Muszáj jelen lenni, kommunikálni, brandet építeni.

Ezzel szemben, ha van egy weboldalad, az a te saját felületed. Ott szabadon tudsz infót átadni, azt tehetsz közzé, amit csak szeretnél és az értékesítés is hatékonyabb.

A weboldalad és egy kis email marketing segítségével, ki tudod alakítani a saját médiádat, amit te szabályozol. Ahol nem kell alkalmazkodnod. Amit nem tudnak elvenni tőled.

Így célzottan el fogod tudni érni a vevőket, többen fognak találkozni a tartalmaddal, többen kattintanak át a linkre és többen olvassák.

Mi is ezt a módszert alkalmazzuk. Email marketingelünk, és onnan átirányítjuk a vevőket a weboldalunkra, ahol pedig kőkeményen értékesítünk.

Személy szerint, azért szeretem, mert mi hozzuk a szabályokat, a struktúrát, mi döntjük el mikor és hogyan kommunikáljunk – nem kell algoritmusokhoz alkalmazkodni.

Hatékonyabb, kevesebb energiát vesz igénybe és megbízhatóbb. Épp ezért, ezt a módszert szoktuk az ügyfeleinknek is felépíteni, és nagy sikereket érnek el ezzel.

Úgyhogy, azt ajánlom, gondolkozz te is ebben. Legyen neked is saját médiád.

Egy 10 perces YouTube videóban, kicsit részletesebben, több példával mesélek erről. Kattints ide, és nézd meg! 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!