fbpx

Így építs adatbázist a biztos bevételért

Így építs adatbázist a biztos bevételért

Vállakozóként tudod kell, hogy az adatbázis építés az online, de talán még az offline marketingnek is a legfontosabb eleme. Figyelj, mondom miért.

Az adatbázis egy olyan gyűjtemény, ahol össze vannak szedve a potenciális és meglévő vevőid adatai. Ennek segítségével leszel képes felvenni velük a kapcsolatot, megszólítani őket és eladni nekik.

2 alapvető tény miatt ennyire elengedhetetlen az, hogy adatbázisod legyen:

  1. Nincs vásárlás első látásra

Azaz, amikor valaki találkozik a termékeddel/szolgáltatásoddal az online térben, 80-90% a valószínűsége annak, hogy nem fog elsőre vásárolni. Az okos emberek azt állítják, hogy átlagosan 7x kell valakit megszólítani ahhoz, hogy vásároljon is. 7 impulzusra van szükség ahhoz, hogy érdeklődőből vevő legyen. Tehát muszáj valahogy kapcsolatban maradnod az érdeklődőkkel, mert ők a potenciális vevőid.

2. Aki szeret, visszajön

Azaz, a legkönnyebben azokat tehetem vevőkké, akik már korábban vásároltak tőlünk. Miért? Gondolj bele, már kialakult a bizalom, már ismer, már tudja, mit kap a pénzéért cserébe. Tehát ez elengedhetetlen. Muszáj ápolni a kapcsolatot a volt vevőkkel is.

Gondolom, neked is eszedbe jutott miközben ezt olvastad, hogy ez nem minden esetben igaz. Igen, vannak olyan business-ek, ahol legtöbbször impulzív a vásárlás, nem agyal senki azon, hogy megvegye vagy sem. Ilyen, pl. egy vízvezetékszerelő S.O.S. szolgáltatása vagy a müzli, amit megveszel a sarki boltban. Azonban gyanítom, a te vállalkozásod nem ebbe a kategóriába esik.

Nos, most nézzük meg, milyen fajta adatbázisok vannak, vagy legalábbis én miket tekintek ennek.

A Facebookról érkezett weboldal látogatók

Itt az illető nem is tudja, hogy egy adatbázis részese lett, mivel nem kellett megadnia semmilyen elérhetőségét. Az elköteleződés ebben az esetben minimális, hiszen csak átkattintott a Facebookról. Ennek a csoportnak lehet tolni a remarketing hirdetéseket. Azonban nem annyira hatékony módszer, hiszen csak a social mediaban tudom őket megszólítani, nem tudok róluk szinte semmit – de jobb a semminél.

A közösségi média követők/feliratkozók

Ez már egy fokkal erősebb kötődés, hiszen a követőid elköteleződnek amellett, hogy napi szinten nézik a tartalmad. Dolgozhatsz azon, hogy egyre szorosabb kapcsolatot építs ki velük. Ehhez mindenképp szükség van egy erős stratégiára, folyamatos tervezésre és jelenlétre. Majd itt posztolhatsz az ajánlataidról és simán mehet az értékesítés, ha erre hegyezed ki a stratégiád. A Facebook csoportok is ebbe a kategóriába esnek, sőt, ez eggyel közvetlenebb is.

Az „elérhetőségek megadása” adatbázis

Ez a legjobb. Mindennek a teteje. AZ adatbázis. Ebbe a csoportba azok az emberek tartoznak, akik megadták a kontakt adataikat neked. Ez legtöbbször valamiért cserébe történik, mivel senki sem fogja csak úgy megadni a kontakt adatait. Ez általában valamilyen ingyenesen letölthető anyag, videó, kupon, ingyenes konzultáció, stb. Tehát valami, aminek elég nagy értéke van ahhoz, hogy megadja valaki a telefonszámát vagy email címét.

Az itt jelenlévők rendkívül értékesek számodra, mert őket már most baromira érdekli a terméked, már a megoldástudatban vannak és eldöntötték, hogy vásárolni fognak – már csak 1 lépésre vannak.

Amikor mi weboldalakt készítünk, szoktunk egy külön aloldalt dedikálni ennek, ezt optin oldalnak nevezzük. Itt tudják majd egy ingyenesen letölthető anyagért cserébe megadni az érdeklődők az adataikat. Egészen jól szokott működni.

Nekünk a vevők 95%-a innen jön.

Van egy 10 perces YouTube videóm a témában. Ha érdekel, ide kattintva tudod megnézni.

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!