fbpx

Ha van weboldalam, kiszervezzem a marketinget?

Ha van weboldalam, kiszervezzem a marketinget?

Nem árulok zsákbamacskát, ha azt mondom, sok kezdő vállalkozó nem foglalkozik a marketinggel.

Hozzánk is rengeteg olyan ügyfél érkezik, aki úgy van vele, hogy elkészítteti az első weboldalát, majd utána rábízza valakire a marketinget. Vagy nem is gondol a marketingre, mert a weboldal úgyis elég lesz.

Azonban sajnos ez így nem igaz.

Ahogy már sok-sok írásomban említettem, a weboldal csak egy marketing eszköz, ami önmagában nem elég. Ahhoz, hogy a weboldal vevőket hozzon, egy komplex stratégia szükséges – ezért kardinális a marketing.

És akkor jön a kérdés, hogy oké, kell a marketing, de hogyan csináljam? Amit látni kell, az az, hogy nem elég heti 1-2 órát foglalkozni a marketinggel ahhoz, hogy jól működjön. Rengeteg munkaórát kell belefektetni, tesztelni, elemezni kell – főleg az elején.

2 opciód van a marketinged kezelésére: kiszervezed vagy magadnak csinálod.

Kiszervezem, és akkor nem lesz vele gondom – mondják sokan. Igen, csak ahhoz meg elég sok pénzre van szükség.  Sokan azt hiszik, havi 30-50.000 Ft-ból ezt simán meg lehet oldani, azonban ha belegondolsz, ahhoz, hogy egy vállalkozás marketingje elinduljon, az elején heti több 10 órát is rá kell szánni. Ami bizony 150-200.000 Ft-ba is kerülhet neked.

Így ki tudod szervezni a marketinged egy részét. Azt pedig ne felejtsd el, annak érdekében, hogy el tudd dönteni, megfelelően működik-e a marketing, hozza-e az elvárt eredményeket és az ügynökség jól végzi-e a dolgát, ahhoz neked is értened kell a marketinghez bizonyos szinten. Muszáj átlátnod a folyamatokat.

A másik opció pedig az, hogy ha nincs pénzed kiszervezni ezt a tevékenységet, akkor bizony magadnak kell megtanulni a marketinget. Ugyanis, itt dől el, hogy egy vállalkozás jól működik-e, a marketingen múlik, hogy tudsz-e vevőket szerezni vagy sem. Tehát a marketing tudás egy kulcs képesség a vállalkozói létben.

Tengernyi munka és idő, amíg megtalálod azt a megoldást, azt a stratégiát, ami neked fekszik és ami a vállalkozásodat fellendíti, amivel stabilan tudsz majd vevőket szerezni.

Tudom, sokan tartanak ettől, azonban elengedhetetlen.

Így a cikk végére, hagyj adjak egy jó tanácsot. Sokan ügyesen megtalálják az elején azokat az ügyfeleket, akiket könnyen el lehet kapni, akikből egy szempillantás alatt vásárlók lesznek. Azonban, egy idő után ezek a vevők elfogynak, de a költségek (hirdetések, iroda, kampányok, stb.) megmaradnak.

Úgyhogy, ha már beindult a business, akkor azt a pénzt, ami bejön. forgasd vissza a marketingbe és annak elsajátítására.

Kicsit bővebben beszélek erről a 12 perces YouTube videómban, amit ide kattintva tudsz megnézni. Találkozunk YouTube-on. 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!