fbpx

Mit keres a vevő a weboldaladon?

Nem a kontakt infódat, az biztos. Gondolom te is agyaltál már azon, hogy milyen információkat lenne érdemes feltüntetni a honlapodon, mi az, ami felesleges és mi az, ami elengedhetetlen.

Nos, igazából azt kell tudnod, hogy a látogatók azért mennek fel az oldaladra, hogy információt gyűjtsenek, és ennek a folyamatnak 3 fázisa van: problématudat, megoldástudat, terméktudat – merem állítani, hogy vállalkozóként már bizonyára hallottál ezekről.

Nézzük meg őket egyesével.

Minden a problématudattal kezdődik. Azzal, hogy a vevőnek van valamilyen fájdalma, hiánya, szükséglete vagy vágya, amitől ő nem boldog. A probléma lehet, hogy már jelen van az életében, vagy valami kiváltja, pl. ha te arról blogolsz, hogy az egészségtelen táplálkozásnak milyen hatásai vannak az érrendszer működésére, és a látogatónak ezzel még nincs problémája, de ráeszmél arra, hogy a jövőben lehet, akkor ő elkezd ezen aggódni, és máris kialakult egy probléma – az aggodalom.

Ebben a szakaszban az illető azt keresi, hogy te ezzel a problémával foglalkozol-e, hogy te ezt a témát boncolgatod-e, hogy te megérted-e mi az, amin ő agyal. Ez az a fázis, ahol az illető azonosulni fog veled és a vállalkozásoddal.

Tipikus példa erre a stresszkezelés. A potenciális vevőd nem azt mondja magáról, nem azt érzi, hogy stresszes, hanem azt tapasztalja, hogy éjszaka nem képes aludni, mert állandóan agyal ezen meg azon. És pontosan ez az, amit neked meg kell fogni – azt, mit érez, mert a vevő ezzel fog tudni azonosulni.

A középső szakaszban, a megoldástudatban, a látogató olyan állapotba kerül, ahol elkezd foglalkozni azzal, hogyan szüntetheti meg a problémáját vagy teljesítheti be a vágyát. Tudja, hogy van megoldás, és keresi az alternatívakat, keresi a különböző megoldási lehetőségeket. Azonban, itt még nem foglalkozik a termékeddel vagy szolgáltatásoddal – még csak azzal törődik, hogy edukálja magát, hogy eldönthesse hogyan tovább.

És végül, a terméktudat állapotban a potenciális vevő már tudja pontosan mire van szükségé ahhoz, hogy orvosolja a problémáját. Tudja, milyen termékre vagy szolgáltatásra van szüksége. Úgyhogy elkezdi nézegetni a termékedet, elkezdi fontolóra venni a vásárlást. Ebben a fázisban még infókat gyűjt a termékről/szolgáltatásról, megnézi te miben vagy jobb a konkurenciánál, megéri-e tőled vásárolni, milyenek a vásárlói vélemények az oldaladon, stb.

Pont ezért szoktunk értékesítési oldalakat felépíteni, hiszen a látogató még a terméktudat állapotban sem biztos, hogy vásárolni fog – még gondolkodik, még körülnéz. Ezért sokszor alkalmazunk remarketing hirdetéseket is, hogy visszatereljük őt a sales oldalra, ahonnan a végén vásárolni fog (jó esetben).

Tehát, ez az a 3 fajta információ, amit a látogatók keresnek a weboldaladon, ebben a sorrendben. Amennyiben sikerül ezt ügyesen felépítened és megfogod az illetőt, amikor még a problématudatban van, akkor nagy eséllyel fog tőled vásárolni. Hiszen végig fogtad a kezét és mutattad neki az utat, így megbízik benned.

Van ebben a témában egy rövid YouTube videóm, ide kattintva tudod megnézni. Pillants rá te is! 😊

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!