fbpx

Van igény a termékedre/szolgáltatásodra? Így teszteld le!

Van igény a termékedre/szolgáltatásodra? Így teszteld le!

Ha az út elején vagy, és most szeretnéd elindítani a vállalkozásod, valószínűleg benned is ott van, hogy mi van akkor, ha nem veszik majd a termékedet, nem lesz elég kereslet a szolgáltatásodra.

Számos olyan érdeklődő érkezik hozzánk tanácsadásra, akik hasonló cipőben járnak. Néha nem vagyok benne biztos, hogy életképes-e a vállalkozás ötletük, úgyhogy azt javaslom nekik, teszteljük le.

Az első lépés minden esetben egy alapos piackutatás elvégzése, hogy lássuk, mit-hogyan érdemes tenni, ki a konkurencia, mi a potenciális vevő igénye és problémája, stb. Ezzel alapozzuk meg az elképzeléseinket.

Ezután jön az úgynevezett validálás.

A tapasztalt, profi vállalkozók, amikor el akarnak indítani egy új businesst, eleinte nem invesztálnak bele mindent, hanem tesztelnek. Előállnak egy elsődleges, béta verzióval, amit rövid idő alatt, kevés pénzből meg tudnak valósítani. Majd, ha ez működik, akkor komolyan belevágnak a dologba.

Mondok 1-1 példát arra, hogyan tudsz egy béta verziót alkotni termék és szolgáltatás esetében.

Amennyiben terméket értékesítesz:

Jó jel, ha látod, hogy az alapötlet működőképes a világban, azaz valahol, valaki már árul ilyet. Kezdheted a tesztelést egy kezdetleges webshoppal, akár árukészlet nélkül. Megnézed, hogy van-e kereslet, jönnek-e a rendelések, és ha igen, akkor utána szerzed be a raktárkészletet.

Vagy akár azt is teheted, hogy dropshipping módszerrel kezded el, azaz közvetlen a gyártó vagy egy köztes szereplő küldi ki a megrendelt termékeket, nem neked kell raktározni.

Ha azt látod, van igény a termékre, jönnek a rendelések, akkor invesztálhatsz a dologba, mert nyert ügyed van.

Amennyiben szolgáltatást értékesítesz:

Az első lépések ugyanazok: piackutatást végzel, kiválasztod a szegmenst, akinek értékesíteni akarsz, és meghatározod a célközönséged problémáját, hiszen ez lesz az, amire te megoldást nyújtasz majd a szolgáltatásoddal.

Majd találsz 4-5 illetőt, akinek ingyen felajánlod a szolgáltatásod, és csupán őszinte, alapos visszajelzést kérsz tőlük cserébe. Megkérdezed fizetnének-e érte. Sőt, azt is teheted, hogy ha előfizetés alapú a szolgáltatásod, akkor felajánlasz nekik egy kedvezményes folytatási lehetőséget. Ha igent mondanak erre, akkor garantáltan működőképes a businessed.

Nem is olyan borzalmas ez a tesztelés, nem igaz? 😊

Van erről egy rövid YouTube videóm is, amit ide kattintva tudsz megnézni. Hajrá!

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Szólj hozzá!